Rząd wydał 25 mln zł na kampanię „#Szczepimysię”, nie współpracuje z TVN, Agorą i RASP

Dotychczasowe wydatki na rządową kampanię informacyjną „#Szczepimysię” wyniosły ponad 25 mln zł. Najwięcej zarobiły na niej obsługująca media społecznościowe agencja Interprima, Grupa RMF i Polsat Media, natomiast żadnych emisji kampanii nie wykupiono w TVN, mediach Eurozetu, Agory i Ringier Axel Springer Polska.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kampania „#Szczepimysię” ruszyła pod koniec grudnia ub.r. wraz ze startem programu szczepień przeciw koronawirusowi. W pierwszym spocie wystąpiła dwójka aktorów, prywatnie ojciec i syn, którzy wiosną ub.r. byli bohaterami rządowej akcji promującej zasady bezpieczeństwa w czasie epidemii. Natomiast w połowie stycznia zaczęto emitować spot z Cezarym Pazurą. Dodatkowo wyświetlane są plakaty z dużym hasłem „#Szczepimysię”

Centrum Informacyjne Rządu opublikowało właśnie wykaz umów dotyczących akcji. Realizacją spotów i sesji zdjęciowej zajęła się spółka Production Services Poland należąca do ATM Grupy, za co zapłacono jej 1,78 mln zł.

5 mln zł na social media

Za realizację kampanii na platformach Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Linkedin i w sieci reklamowej Google Display Network odpowiada agencja Interprima. Zawarto z nią umowę o wartości 4,98 mln zł (wszystkie kwoty w tekście są brutto).

Natomiast Wirtualna Polska i Niezależne Wydawnictwo Polskie (to wydawca Niezalezna.pl) za emisję reklam otrzymały po 200 tys. zł, a Fundacja Instytut Nowych Mediów (wydawca wszystkoconajwazniejsze.pl i najwazniejsze24.pl) - 100 tys. zł.

Spoty w TV Republika i TV Trwam, a nie w TVN

Umowa z Polsat Media, biurem reklamy Telewizji Polsat obsługującym też niektórych mniejszych nadawców, na emisję spotów w telewizji i internecie opiewa na 2,57 mln zł.

Kancelaria premiera podpisała też umowę z Telewizją Polską na emisję spotów w tv i internecie, w komunikacie Centrum Informacyjnego Rządu nie podano jej wartości.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ministerstwo-zdrowia-zaplacilo-tvp-tvn-i-polsatowi-6-mln-zl-za-emisje-spotow-o-maseczkach,7170400061356161a ##

Telewizja Republika za 661 emisji spotów otrzymała 200 tys. zł, a Fundacja Lux Veritatis nadająca Telewizję Trwam - 400 tys. zł za 270 emisji. Również 400 tys. zł trafiło do Fratrii za 919 wyświetleń spotów w Telewizji wPolsce.pl, a także realizację kampanii na portalach wPolityce.pl i wGospodarce.pl.

Umów nie zawarto z innymi nadawcami telewizyjnymi, m.in. TVN Grupą Discovery.

3 mln zł w Grupa RMF, bez umów z Agorą, RASP i Eurozet

W radiu największy budżet skierowano do Grupy RMF - 3 mln zł za 18 444 emisje spotów. Polskie Radio dostało 1,5 mln zł za 2 428 emisji, a Time (broker reklamowy m.in. Radia Eska i Eski Rock) - 1,3 mln zł za 14 235 emisji oraz działania w serwisach internetowych Grupy ZPR Media.

Kampania „#Szczepimysię” nie jest natomiast realizowana m.in. w stacjach Eurozetu oraz regionalnych rozgłośniach publicznych obsługiwanych przez Audytorium17.

Umów nie podpisano także z Agorą, do której należy kilka stacji radiowych, serwisy internetowe na czele z Gazeta.pl i „Gazeta Wyborcza” oraz czołowymi wydawcami prasowo-internetowymi, m.in. Wydawnictwem Bauer i Ringier Axel Springer Polska.

Na przełomie grudnia i stycznia kancelaria premiera zwróciła się do czołowych nadawców telewizyjnych i radiowych o bezpłatną emisję spotów na temat szczepień. Nadawały je m.in. Telewizja Polska, TVN, Grupa RMF i Grupa Radiowa Agory. W kampanię zaangażował się też Ringier Axel Springer Polska

Murale, ulotki i nalepki

Akcję odpłatnie realizuje kilku operatorów reklamy zewnętrznej. Braughman Group Media otrzymała 524,7 tys. zła (za wynajęcie nośników wielkoformatowych), a także namalowanie i ekspozycję sześciu murali), Screen Network - 400 tys. zł, Supersigns Polska - 341,3 tys. zł, Ströer Media - 250 tys. zł, Cityboard Media - 248,5 tys. zł, a Mini Media - 97,2 tys. zł. Umowy nie zawarto za to z Grupą AMS należącą do Agory.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wiersz-jan-brzechwa-zuk-senat-zacheca-do-szczepien-ma-koronawirusa,7170379962665089a ##

Kancelaria premiera zapłaciła 3,11 mln zł Poczcie Polskiej za dostarczenie 14,81 mln zł ulotek na temat szczepień. Wydrukowała je spółka Prografix za 1,77 mln zł. Z kolei wydrukowaniem 10,65 mln zł ulotek i 316,5 tys. plakatów zajęły się Wojskowe Zakłady Kartograficzne, za co dostały 1,56 mln zł.

Na potrzeby akcji zlecono również przygotowanie 400 tys. nalepek, 10 tys. ulotek i 425 ramek społecznościowych (zapłacono za to 76,3 tys. zł Centrum Obsługi Administracji Rządowej) oraz tysiąca koszulek z nadrukiem #SzczepimySię (spółka BG Koszulkowo.pl otrzymała za to 16,3 tys. zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"