Sześć płatnych tygodników lokalnych w internecie od Polskapresse. Od 2,49 do 69,90 zł

Grupa Polskapresse udostępniła w formie płatnych serwisów i e-wydań pięć tygodników lokalnych („Gryf Kościerski”, „Tygodnik Głogowski”, „Gazeta Gorlicka”, „Tygodnik ITS”, „Ziemia Kaliska”) dodawanych do jej dzienników regionalnych oraz uruchomiła szósty taki tytuł - „Śląsk Plus”. - Chcemy pokazać użytkownikom, że za dobrą i wartościową treść w internecie trzeba płacić - tłumaczy wydawca.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Sześć płatnych tygodników lokalnych w internecie od Polskapresse. Od 2,49 do 69,90 zł

Do tej pory „Gryf Kościerski”, „Tygodnik Głogowski”, „Gazeta Gorlicka”, „Tygodnik ITS” i „Ziemia Kaliska” były co tydzień dodawane do weekendowych wydań dzienników regionalnych Grupy Polskapresse (odpowiednio: „Dziennika Bałtyckiego”, „Gazety Wrocławskiej”, „Gazety Krakowskiej”, „Dziennika Łódzkiego” i „Głosu Wielkopolskiego”, a w internetowych serwisach dzienników pojawiały się tylko wybrane teksty.

Od zeszłego weekendu także w internecie udostępniana jest pełna zawartość tygodników - w serwisach gryfkoscierski.pl, tygodnikglogowski.pl, gazetagorlicka.pl, tygodnikits.pl i ziemiakaliska.com.pl treści są uzupełnione o galerie zdjęć, wideo, mapy, infografiki czy interaktywne wykresy. Ponadto można przeglądać i pobrać e-wydania w formie PDF.

Jednocześnie Polskapresse uruchomiła jedynie w wersji internetowej kolejny taki tygodnik - „Śląsk Plus”, redagowany przez zespół „Dziennika Zachodniego” pod kierownictwem Marka Twaroga.

- Z jednej strony tygodniki online będą nawiązywały do swoich drukowanych odpowiedników, bo to silne lokalne marki, z drugiej będą bogatsze o wszystko to, co umożliwia dzisiejszy internet, choćby nowoczesne rozwiązania do prezentowania danych, powiązania z innymi płatnymi serwisami. Generalnie, szukamy dla naszych czytelników możliwie wiele wartości dodatkowych - opisuje Tomasz Krawczyk, dyrektor rozwoju redakcyjnego w Grupie Polskapresse, który odpowiadał za przygotowanie i wdrożenie tego projektu.

grafika

Korzystanie z serwisów przez 7 dni kosztuje 2,49 zł, przez 30 dni - 8,90 zł, przez pół roku - 39,90 zł, a przez rok - 69,90 zł. Kolejne wydania tygodników będą udostępniane w czwartki o godz. 18:00, a w przypadku „Śląska Plus” - w piątki o 7:00.

W ramach prenumeraty użytkownik otrzymuje też pełny dostęp do serwisu ekstramagazyn.pl, zbierające najlepsze artykuły z wszystkich tytułów Grupy Polskapresse. Ponadto po pierwszej rejestracji zyskuje się 7-dniowy bezpłatny dostęp.

grafika

Grupa Polskapresse nie ujawnia, ilu chciałaby pozyskać czytelników płacących za dostęp do tygodników w internecie. - Cel, który chcemy osiągnąć uruchamiając projekt tygodników online, to pokazanie użytkownikom że za dobrą i wartościową treść w internecie trzeba płacić. Dostarczając bardzo dobry produkt, chcemy zmieniać optykę, że w internecie wszystko musi być za darmo. Aby to zrealizować, oprócz dobrych i lokalnych treści, dajemy szereg wartości dodanych. W ten sposób chcemy przekonać do naszego rozwiązania jak największą grupę odbiorców - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Pazio, rzeczniczka prasowa wydawnictwa.

- Tytuły do projektu pilotażowego zostały wybrane głównie między innymi ze względu na rozpoznawalność marki w regionie, ich pozycji rynkowej - dodaje Pazio. Czy w internecie zostaną odpłatnie udostępnione kolejne tygodniki lokalne Polskapresse? - Będziemy obserwować projekt pilotażowy. Do każdego z naszych projektów i rynków, na jakich działamy, będziemy podchodzili indywidualnie - zaznacza rzeczniczka firmy.

grafika

Działające już serwisy sześciu tygodników został stworzony w technologii Responsive Web Design, dzięki czemu wyświetlają się bez problemów na wszystkich urządzeniach do przeglądania internetu. Nad projektem pracował zespół działu rozwoju redakcyjnego Polskapresse pod kierownictwem Wojciecha Kozaka, a szatę graficzną przygotował Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny wydawnictwa.

W serwisach jak na razie nie są wyświetlane jakiekolwiek reklamy. - W przyszłości, jeśli w ogóle miałyby pojawić się, to tylko w wersji premium i tylko nieinwazyjne formy. To będzie wysmakowana, nienachalna forma reklamowa, która będzie współgrała z istotą samego produktu - mówi Joanna Pazio.

Start witryn będzie wspierać kampania reklamowa w tytułach prasowych i internetowych Grupy Polskapresse.

W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” wynosiła 45 851 egz., „Głosu Wielkopolskiego” - 32 388 egz., „Dziennika Bałtyckiego” - 27 640 egz., „Dziennika Łódzkiego” - 24 684 egz., „Gazety Krakowskiej” - 18 649 egz., a „Gazety Wrocławskiej” - 17 791 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników regionalnych).

W lipcu br. serwis Dziennikzachodni.pl zanotował 811,7 tys. użytkowników i 5,7 mln odsłon, Gazetawroclawska.pl - 712,7 tys. użytkowników i 12,08 mln odsłon, Gazetakrakowska.pl - 343,4 tys. użytkowników i 3,29 mln odsłon, Gloswielkopolski.pl - 298,8 tys. użytkowników i 3,42 mln odsłon, Dzienniklodzki.pl - 276,6 tys. użytkowników i 3,85 mln odsłon, a Dziennikbaltycki.pl - 234 tys. użytkowników i 1,84 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"