„Szkoła” i „Małolaty” gromadzą po milion widzów. TVN z większym udziałem niż Polsat

Nadawana od kilku sezonów w TVN „Szkoła” jak i wprowadzony miesiąc temu przez Polsat podobny serial „Małolaty” gromadzą codziennie po około milion widzów. Jednak młodzieżowa produkcja TVN bije format Polsatu pod względem udziału w rynku.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
„Szkoła” i „Małolaty” gromadzą po milion widzów. TVN z większym udziałem niż Polsat
Bohaterowie serialu „Szkoła” / fot. TVN

Czwarty sezon „Szkoły”, opowiadającej o perypetiach młodzieży szkolnej, oglądać można w TVN w dni powszednie o 16.00, począwszy od 8 lutego br. W okresie do 24 marca br. serial gromadził średnio milion widzów, co przełożyło się na 10,33 proc. udziału w grupie wszystkich oglądających i 15,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Rok temu „Szkoła” była nadawana wcześniej, bo o godz. 15.00. W całym zeszłorocznym sezonie wiosennym oglądało ją przeciętnie 1,06 mln widzów, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 15,03 proc. i 19,07 proc.

Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego Grupy TVN, tłumaczy Wirtualnemedia.pl, że „Szkoła” notuje obecnie nieco słabsze wyniki niż rok temu, bo nadawana jest w bardziej konkurencyjnym paśmie. Podkreśla on jednak, że stacja jest zadowolona z oglądalności serialu, nie tylko w tradycyjnej telewizji. - „Szkoła” jest jedną z najpopularniejszych pozycji w Player.pl - mówi Czaja.

 

TVN w paśmie emisji „Szkoły” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest TVP1, nadająca wtedy głównie serial „Wspaniałe stulecie”, co daje jej 22,21 proc. udziału. Przed TVN plasuje się też Polsat, emitujący „Wydarzenia”, „Interwencję” i serial docu-crime „Malanowski i partnerzy” (15,07 proc. udziału).  Natomiast w najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej to TVN jest jednak liderem, a Polsat jest drugi.

W poniedziałek 29 lutego br. Polsat wprowadził na antenę podobny serial - produkcję „Małolaty”, która też nadawana jest w dni powszednie, ale o godz. 17.00, czyli wtedy gdy widownia telewizji jest większa niż o 16.00. Ogląda go średnio minimalnie więcej widzów niż „Szkołę”, bo 1,06 mln osób (dane do 23 marca br.). Przekłada się to na 9,58 proc. udziału w grupie 4+ i 10,88 proc. w grupie komercyjnej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/korzystanie-z-telewizji-przez-millennialsow-zalezy-od-ich-etapu-zycia ##

W czasie nadawania „Małolatów” Polsat również jest trzeci w całym rynku, przegrywając z Jedynką („Teleexpress”, „Jaka to melodia?”; 26 proc.) i TVN („Ukryta prawda”; 13,15 proc.). W przeciwieństwie do „Szkoły”, serial Polsatu zajmuje też trzecią pozycję w grupie komercyjnej, za TVP1 i TVN.

Najchętniej oglądany odcinek „Szkoły” w tym sezonie w telewizji obejrzało 1,23 mln widzów (nadano go 1 marca br.), tyle samo osób zgromadził topowy odcinek „Małolatów” (był to premierowy epizod z 29 lutego br.).

TVN przy swoim serialu mocno stawia na promocję w mediach społecznościowych - „Szkoła” ma trzeci najpopularniejszy profil na Facebooku spośród polskich programów i seriali - polubiło go już ponad 720 tys. osób. Na Instagramie profil produkcji TVN obserwuje zaś ponad 130 tys. użytkowników. Polsat uruchomił profil "Małolatów" na Facebooku - ma on na razie ponad 3 tys. fanów.

 

„Szkoła” jest realizowanie wewnętrznie przez krakowski oddział TVN. Z kolei za produkcję „Małolatów” odpowiada firma Outset Films.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"