„Szkoła z TVP” podniosła oglądalność wśród dzieci o 244 proc. „Trudno mówić o spektakularnych wynikach”

Projekt „Szkoła z TVP” na sześciu naziemnych antenach Telewizji Polskiej śledziło 168 tys. osób. Lekcje dla szkół podstawowych podniosły oglądalność o 244 proc. w grupie 6-15, a materiały dla szkół średnich zyskały 39 proc. w grupie 16-19. - Trudno mówić o spektakularnych wynikach widowni „Szkoły TVP” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska z One House.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Lekcje dla szkół podstawowych w ramach akcji „Szkoła z TVP” są emitowane od poniedziałku, 30 marca br. w czterech kanałach: TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia w dni powszednie od godz. 8.00 do około 12.00, następnie stacje pokazują powtórki lekcji. Tydzień później TVP Kultura i TVP HD zaczęły nadawać lekcje dla szkół ponadpodstawowych. Projekt zakończył się w zeszły piątek.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House - w okresie od 30 marca do 29 maja 2020 roku średnia widownia TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3, TVP Historia, TVP Kultura i TVP HD pomiędzy godz. 8.00 a 12.00 (pasmo nadawania „Szkoły z TVP”) wyniosła 168 tys. osób. Przełożyło się to na 2,61 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 2,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 2,44 proc. w grupie 16-59, 2,75 proc. w grupie 4-15 i 1,96 proc. w grupie 16-19 (dwie ostatnie grupy to docelowi odbiorcy projektu).

„Szkoła z TVP” z lekcjami dla szkół podstawowych najwięcej widzów - 57 tys. - gromadziła w TVP3, gdzie nadawane były lekcje dla klasy czwartej i szóstej. Drugie miejsce, z widownią na poziomie 30 tys. osób, gromadziły lekcje w TVP Historia (lekcje dla klasy trzeciej i piątej). W TVP Rozrywka projekt oglądało 21 tys. osób (lekcje dla klasy drugiej i siódmej), a w TVP Sport - 12 tys. (klasa pierwsza i ósma). Łącznie na czterech antenach audycje miały 120 tys. widzów.

Nadawane w TVP Kultura i TVP HD materiały dla szkół średnich śledziło łącznie 48 tys. widzów (po odpowiednio 9,7 i 38,6 tys.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/korki-tv-8-klasa-metro-kiedy-emisja-opinie,7170536364099713a ##

Dla porównania, TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3, TVP Historia, TVP Kultura i TVP HD w analogicznym okresie poprzedzającym (tj. od 27 stycznia do 27 marca w godz. 8.00-12.00) oglądało 182 tys. widzów w 4+. „Szkoła z TVP” w grupie wszystkich odbiorców obniżyła wyniki analizowanych stacji o 7,96 proc. W grupie 16-49 nastąpił wzrost o 10,54 proc., w 16-59 widownia spadła o 2,48 proc.

Wysoki wzrost - wynoszący aż 184,05 proc. - „Szkoła z TVP” zanotowała wśród osób w grupie od 6 do 15 lat, a wśród młodzieży w wieku od 16 do 19 lat widownia sześciu analizowanych stacji wzrosła o 110,55 proc.

TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3, TVP Historia w grupie 6-15 zanotowały wzrost o 244,35 proc. (grupa docelowa lekcji dla szkół podstawowych). Z kolei TVP Kultura i TVP HD w grupie 16-19 zyskały 38,67 proc. (grupa docelowa lekcji dla szkół średnich).

- Trudno mówić o spektakularnych wynikach widowni „Szkoły TVP” - przyrosty procentowe w grupach dziecięco-młodzieżowych oczywiście są, natomiast trudno, żeby było inaczej skoro tradycyjnie dorosłe anteny czasowo zmieniły profil emitując program właśnie do tych grup celowych. Nadal jednak jest to niespełna 3 proc. udziału w rynku - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House.

Zdaniem ekspertki anteny nadające „Szkołę z TVP” nie utrzymają w swoich pasmach tak wysokiej oglądalności wśród dzieci i młodzieży. - Skoro nie będzie programu kierowanego do tej grupy to i nie będzie takiej widowni. I też nie sądzę, żeby taki był cel - jakby nie było łącznie analizowane anteny straciły na udziałach w grupie 4+, 16-49 i 16-59, a to one są główną walutą rozliczeniową dla „dorosłych” anten - informuje.

grafika

Telewizja Polska tuż po zakończeniu emisji premierowych odcinków „Szkoły z TVP” z reguły pokazywała powtórkowe odcinki cyklu. Sześć stacji pomiędzy 12.00 a 16.00 oglądało 216 tys. widzów (2,79 proc. udziału w 4+, 2,40 proc. w 16-49, 2,59 proc. w 16-59, 1,95 proc. w 6-15 i 2 proc. w 16-19. Powtórki względem analogicznego pasma w okresie poprzedzającym obniżają widownie stacji w grupach 4+, 16-49 i 16-59, ale wyraźnie podnoszą w grupach 6-15 i 16-19.

grafika

Po emisji pierwszych odcinków „Szkoły z TVP” nadawca wydał oświadczenie w sprawie nieprzychylnych tekstów w mediach i komentarzy dotyczących projektu. - Poniżanie i dyskredytowanie nauczycieli, którzy realizując swoją misję zdecydowali się zaangażować w projekt edukacyjny, którego celem jest zapewnienie ciągłości nauczania świadczy o niedostrzeganiu powagi sytuacji i wyzwań, które stoją przed naszym społeczeństwem w tej trudnej chwili - czytamy w komunikacie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/szkola-z-tvp-lekcje-nauczyciele-opinie-pospolite-ruszenie-nie-moze-dobrze-dzialac-hejt-wobec-nauczycieli-niesluszny,7170725055215745a ##

TVP zaznaczyła, że pedagodzy, na co dzień uczący dzieci w szkołach publicznych, gdy poświęcają się i angażują w przedsięwzięcia służące dobru ogółu - stają się obiektem drwin i ataków. - Jeszcze kilka miesięcy temu te same media, które wspierały nauczycieli w walce o lepsze wynagrodzenia, dziś na podstawie jednostkowych pomyłek stygmatyzują ich. Zachowanie to świadczy o niedojrzałości przedstawicieli mediów komercyjnych oraz o braku solidarności ze społeczeństwem - stwierdził nadawca.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"