Sztuczna inteligencja pomoże dziennikowi „The New York Times” w utrzymaniu czytelników

„The New York Times” zapowiedział, że zamierza zainwestować w rozwiązania z dziedziny sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Mają one pomóc wydawcy w tworzeniu spersonalizowanej oferty dla każdego użytkownika i utrzymaniu subskrybentów przy tytule.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O planach związanych z wprowadzeniem nowych rozwiązań technologicznych poinformowała Meredith Kopit Levien, szefowa „New York Timesa” ds. operacyjnych podczas konferencji UBS Global Media and Communications.

Menedżerka dziennika zapowiedziała, że w najbliższym czasie wydawca przeznaczy poważne środki na rozwój rozwiązań z dziedziny sztucznej inteligencji (AI) oraz uczenia maszynowego i zatrudni odpowiednich specjalistów z tego segmentu.

Nowoczesne platformy technologiczne mają stworzyć system pozwalający na oferowanie czytelnikom cyfrowych wersji „NYT” wysoce spersonalizowanych treści, co ma pomóc w utrzymaniu przy dzienniku zdobytych wcześniej subskrybentów.

Co prawda gazeta nie może narzekać na brak odbiorców płacących za treści (obecnie ma ponad 4 mln prenumeratorów, z czego z górą 3 mln to subskrybenci wersji cyfrowej), jednak szefostwo gazety widzi problem w utrzymaniu części z nich oraz w oferowaniu użytkownikom odpowiednich treści.

Meredith Kopit Levien ujawniła, że część nowych subskrybentów „NYT” po zakończeniu promocyjnej oferty dostępu do dziennika rezygnuje z dalszej prenumeraty. Jednocześnie większość odbiorców gazety czyta jedynie niewielką część z ponad 200 artykułów które pojawiają się codziennie na łamach „NYT”.

W tej sytuacji wydawca zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję oraz mechanizmy uczenia maszynowego do stworzenia wysoce spersonalizowanej oferty dla każdego z czytelników zbudowanej na podstawie jego zachowań i treści po które najchętniej sięga. Levien wyjaśnia, że z jednej strony zwiększy to zaangażowanie stałych odbiorców, z drugiej zaś może zachęcić nowych subskrybentów do tego, by po okresie promocji i płacenia niższego abonamentu zechcieli pozostać wśród prenumeratorów dziennika.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem