Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem

W IV kwartale 2018 roku na świecie sprzedanych zostało 59,3 miliona, a w całym ubiegłym roku 172,2 miliona urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.

km
km
Udostępnij artykuł:
Szybki wzrost na rynku wearables. Apple liderem
Apple Watch 2

Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w IV kwartale 2018 roku zwiększyła się o 31,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 (45,1 mln), do poziomu 59,3 miliona sztuk.

Za ponad 1/3 sprzedaży (34,3 proc.) odpowiadały smartwatche, których sprzedaż rok do roku wzrosła o 55,2 proc. Opaski miały 30 proc. udziału w rynku, a urządzenia przeznaczone dla uszu - 21,9 proc.

Pozycję lidera utrzymało Apple, które sprzedało 16,2 miliona wearables (w tym 10,4 mln zegarków Apple Watch) - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej (13,3 mln). Pomimo tego firma z Cupertino zanotowała spadek udziału w rynku z 29,6 proc. do 27,4 proc.

Drugie w zestawieniu Xiaomi zanotowało wzrost o 43,3 proc., do 7,5 miliona sprzedanych urządzeń, co dało 12,6 proc. rynkowego udziału (+1 pkt. proc.).

Trzecia pozycja i zdecydowanie najszybsze tempo wzrostu w czołówce - o 248,5 proc. (z 1,6 mln do 5,7 mln sprzedanych urządzeń) - należy do firmy Huawei. TOP 5 uzupełniły firmy Fitbit i Samsung.

grafika

W całym 2018 roku globalna sprzedaż wearables sięgnęła 172,2 miliona sztuk i była większa o 27,5 proc. w porównaniu z rokiem 2017 (135 mln). W przypadku smartwatchów, które odpowiadały za 29,8 proc. rynku, sprzedaż wzrosła o 54,3 proc.

Wśród producentów, liderem także było Apple, przed Xiaomi, Fitbit, Huawei i Samsungiem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"