T-Mobile wdraża model zarządzania Agile. Automatyzacja procesów i korzyści dla użytkowników

T-Mobile Polska poinformował, że od kilku miesięcy wdraża u siebie model zarządzania o nazwie Agile. Nowy sposób pracy sprawił, że firma zautomatyzowała wiele procesów wewnętrznych, w tym testy produktów, które wkrótce pojawią się na rynku i będą służyć klientom. - Musimy błyskawicznie reagować na potrzeby rynku i konsumentów, a dzięki przestawieniu całej struktury zarządzania w modelu Agile jesteśmy w stanie to robić skuteczniej niż kiedykolwiek - zaznacza Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Agile to nowoczesna metodyka w zarządzaniu zadaniami, projektami czy nawet całą firmą, która całkowicie zmienia sposób pracy i pomaga zwiększyć wydajność. Według firmy konsultingowej McKinsey & Company organizacje, które przechodzą na Agile, mają nawet o 50 proc. większe szanse prześcignąć tradycyjną konkurencję, a ich klienci są bardziej zadowoleni z poziomu dostarczanych usług.

Struktury Agile lepiej odpowiadają na zapotrzebowanie klientów i pozwalają szybciej rozwijać produkty i usługi dopasowane do ich potrzeb. Dodatkowo, na niemal każdym etapie przygotowania produktu, np. oferty, możliwe jest błyskawiczne dopasowanie go do zmieniającej się sytuacji.

Agile w T-Mobile Polska

Teraz T-Mobile Polska poinformował, że od kilku miesięcy jako pierwszy polski operator telekomunikacyjny wdraża u siebie model. Agile.

Jak zaznacza telekom zmiana sposobu zarządzania projektami na wielu płaszczyznach jednocześnie w tak dużej firmie jak T-Mobile wymagała przemodelowania wielu kluczowych obszarów jej działalności.

- Musimy pamiętać, że firmy takie jak nasza, szczególnie w tak trudnych okresach dla gospodarki mają kluczowe znaczenie i nie możemy pozwolić sobie na to, by działać w klasycznych dla ubiegłego wieku modelach zarządzania – wyjaśnia w komunikacie Andreas Maierhofer, szef T-Mobile Polska.

W przeciwieństwie do tradycyjnego modelu ideą Agile jest założenie, że w trakcie budowy projektu czy usługi nie wiadomo dokładnie, jak będzie wyglądał cały przebieg pracy. Dlatego dzielony jest on na krótkie (zazwyczaj trwające od 1 do 4 tygodni) etapy, nazywane sprintami.

W ich trakcie zespół projektowy samodzielnie zajmuje się danym rozwiązaniem, testuje je, zbiera informacje od klientów i zmienia produkt zgodnie z ich preferencjami. Finalne rozwiązanie czy usługa testowana jest więc w mniejszych, regularnie tworzonych częściach, co pozwala na błyskawiczne reagowanie na wszelkie niezbędne zmiany i gwarantuje najszybsze wprowadzenie nowych usług.

Pierwsze produkty wypracowane w Agile już na rynku

T-Mobile zapewnia, że od czasu wprowadzenia nowej metodologii wypracowano już wiele nowych produktów w znacznie krótszym czasie niż dotychczas. Według operatora jednak nie tylko czas gra tutaj tak ważną rolę. Istotne jest jednocześnie większe zadowolenie pracowników z projektów, w których biorą udział i poczucie odpowiedzialność za nie na każdym etapie.

Pierwszym „nowym” produktem było Happy Fridays, czyli usprawnienie aplikacji „Mój T-Mobile”. Dzięki temu użytkownicy w każdy piątek mogą aktywować specjalny, bezpłatny prezent.

Według Piotra Fedora, Pre-paid tribe lead w T-Mobile dzięki komplementarnym kompetencjom wszystkich zaangażowanych zespołów udało się w trakcie prac nad aplikacją kilkukrotnie skrócić czas wejścia produktu na rynek. W tradycyjnym modelu zarządzania projektami trwałoby to zdecydowanie dłużej. Nowe podejście umożliwiło też znaczne przyspieszenie wdrożenie cyfrowego systemu do komunikacji z siecią jednego z partnerów telekomunikacyjnych, w niecałe 3 miesiące od rozpoczęcia prac został on oddany do użytku.

Filozofia Agile ma się przekładać także na inne dziedziny pracy operatora. W ciągu ostatnich miesięcy udało się zoptymalizować wiele procesów wewnętrznych, np. wprowadzić automatyczne testy, które w znacznym stopniu skróciły czas przygotowywania nowych ofert i taryf dla klientów.

W jednym zespole (tzw. tribe) pracowali wspólnie specjaliści od IT, programowania, marketingu czy sprzedaży, a rozwiązanie na bieżąco dostosowywane było do potrzeb wszystkich zainteresowanych.

- Wydarzenia ostatnich miesięcy pokazały, że telekomunikacja jest krwioobiegiem gospodarki – zaznacza Andreas Maierhofer. - Przypomniały nam jednocześnie, że nic nie jest nam dane na zawsze. W każdej chwili może się wydarzyć coś, co przemodeluje cały styl życia Polaków. Musimy błyskawicznie reagować potrzeby rynku i konsumentów, a dzięki przestawieniu całej struktury zarządzania w model Agile jesteśmy w stanie to robić skutecznie niż kiedykolwiek – zapewnia szef T-Mobile Polska.

W pierwszym kwartale br. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 4,1 proc. do 1,557 mld zł oraz zysku EBITDA AL o 4 proc. do 414 mln zł. Na koniec marca operator miał 10,98 mln klientów: 7,53 mln abonentów i 3,45 mln klientów ofert prepaidowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące