T-Mobile Polska ma 16 mln klientów, o 1/3 wzrosła liczba usługi dostępu do internetu

Spółka T-Mobile Polska na koniec czerwca 2013 roku obsługiwała 15,969 miliona klientów, czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody T-Mobile wyniosły 1,708 miliarda złotych i były niższe o 4% w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z zaprezentowanych w czwartek danych na koniec I półrocza 2013 liczba klientów kontraktowych firmy T-Mobile (sieć komórkowa T-Mobile i Heyah) wzrosła do 7 mln, a liczba klientów korzystających z usług przedpłaconych do prawie 9 mln.

grafika

 

W drugim kwartale baza klientów usług szerokopasmowego bezprzewodowego dostępu do internetu wyniosła 1,101 miliona i zwiększyła się o 275 tysięcy klientów w porównaniu do ubiegłego roku.

 

grafika

Przychody T-Mobile Polska w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,708 miliarda złotych i były niższe o 4% w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku.

- Niższe przychody spółki były rezultatem obniżenia stawek MTR w Polsce na początku 2013 roku i w drugiej połowie roku ubiegłego. Patrząc na trend tegoroczny przychody osiągnięte w drugim kwartale były wyższe o 6,8% w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku - podano w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl. W drugim kwartale 2013 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 615 milionów złotych i była wyższa o 3,9% w porównaniu do odpowiedniego okresu 2012 roku. Marża EBITDA w tym samym czasie osiągnęła poziom 36,0% i była wyższa o 2,7 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Nakłady inwestycyjne spółki w drugim kwartale wyniosły 238 mln zł, co oznacza wzrost o 65,3 proc. rdr. Firma podała, że wzrost ten jest m.in. wynikiem działań związanych z budową i modernizacją sieci- Jestem zadowolony z wyników T-Mobile. Pomimo bardzo konkurencyjnego rynku telekomunikacyjnego realizujemy, to co założyliśmy. Spółka rozwija się konsekwentnie zyskując nowych klientów oraz zwiększając sprzedaż usług dostępu do Internetu. Szczególnie jest to widoczne w rejonach gdzie sieć już została zmodernizowana. Obserwujemy tam większą popularność usług dostępu do Internetu na smartfonach oraz tabletach, a co za tym idzie szybki wzrost transmisji danych w naszej sieci - mówi Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska S.A..

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach