Uber Eats: Taco będzie najpopularniejszym daniem 2020 roku

Meksykańskie taco będzie najpopularniejszym daniem 2020 roku - wynika z tegorocznej edycji raportu Uber Eats FoodCast. Za nim uplasowały się odpowiednio: pizza, poke bowls i shawarma.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Uber Eats: Taco będzie najpopularniejszym daniem 2020 roku

Raport Uber Eats 2020 Foodcast powstał na podstawie analizy kilku milionów wyszukiwań użytkowników z aplikacji Uber Eats i wskazuje główne preferencje żywieniowe mieszkańców Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

W najnowszej edycji raportu prognoz żywieniowych Uber Eats przyjrzał się także produktom spożywczym, coraz szybciej zyskującym na popularności podczas składania zamówień w aplikacji.

Siemię lniane, kuchnia izraelska i nowe zamienniki mięsa - żywieniowe trendy na 2020  

Według raportu, wśród popularnych trendów żywieniowych  na 2020 rok będą kwiat lotosu, mochi (japońskie ciastka z ryżu i mąki ryżowej) oraz bibimbap (danie kuchni koreańskiej, zbliżone do bowla). Najpopularniejszym super food (produkt o wyjątkowych właściwościach odżywczych) mają być potrawy z siemieniem lnianym.

W większości europejskich restauracji standardem staną się menu oferujące dania z olejem CBD (legalny, organiczny związek chemiczny z grupy kannabinoidów, występujący w konopiach). Z kolei kombucha – czyli musujący napój na bazie sfermentowanej herbaty – będzie stałym dodatkiem do posiłków.

Osoby na diecie bezmięsnej i szukające zamienników mięsa częściej będą wybierali nowe produkty, jak tempeh (charakterystyczny dla kuchni indonezyjskiej produkt z ziaren soi) lub chlebowiec (owoc z rodziny morowatych, występujący w tropikalnej Azji).

- Kierunki zapoczątkowane w minionym roku, obecnie przeszły do mainstreamu. Substytuty mleka i mięsa zdecydowanie zyskały na popularności. Konsumenci zaś poszukują produktów bogatych w prozdrowotne składniki - jak nasiona lnu - komentuje Jeanette Mellinger, dyrektor działu user research w Uber Eats.

Wśród „najgorętszych” produktów spożywczych na 2020 rok w regionie EMEA (Europa - Bliski Wschód - Afryka) są:
1. Len
2. Olej CBD
3. Kombucha
4. Czosnek
5. Kurki
6. Kakao
7. Prażona kukurydza
8. Dynia
9. Chlebowiec (owoc z rodziny morowatych, występujący w tropikalnej Azji)
10. Tempeh (charakterystyczny dla kuchni indonezyjskiej zamiennik wytwarzany z ziaren soi)

Najpopularniejszymi kuchniami regionalnymi w 2020 roku będą w regionie EMEA są izraelska, skandynawska, etiopska, koreańska i armeńska.

Z kolei największy spadek wyszukiwań odnotowały sriracha (tajski sos chilli z dodatkiem czosnku, octu, cukru i soli), taro (tropikalny kuzyn ziemniaka, występujący w rejonach hawajów i polinezji), matcha, tofu i kimchi.

- W 2019 r. zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost świadomości tego, co jemy i zamawiamy. Według naszych danych użytkownicy Uber Eats chcą wiedzieć, skąd pochodzą spożywane przez nich produkty, w jakich warunkach były uprawiane lub hodowane oraz czy posiadają witaminy i składniki odżywcze. Co więcej, konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na kwestie warunków pracy osób wytwarzających dane artykuły - mówi Jeanette Mellinger.

Metodologia raportu Uber Eats FoodCast

Badanie FoodCast zostało przeprowadzone od maja do listopada 2019 roku. Przeanalizowano w nim kilka milionów wyszukiwań użytkowników zamawiających potrawy przy użyciu aplikacji Uber Eats w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?