Średnia widownia "Tajemnicy twierdzy szyfrów" pokazywanej w TVP1 w piątki o 20.20 wyniosła 2,97 mln widzów - wynika z danych AGBNielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.Udziały stacji w czasie nadawania serialu ukształtowały się napoziomie 18,98 proc. (w grupie 4+) i 17,93 proc. (w grupie16-49).
W czasie emisji "Tajemnicy twierdzy szyfrów" TVP 1 była stacjątrzeciego wyboru. Najwięcej widzów (4,02 mln) przyciągała wtedyDwójka, który nadawała w tym paśmie przede wszystkim show "Gwiazdytańczą na lodzie". Na drugim miejscu znalazł się TVN, emitującyfilmy w cyklu "Superkino" (3,09 mln). Słabsze wyniki od Jedynkimiał natomiast Polsat również pokazujący głównie filmy (2,33mln).
Wśród widzów serialu dominowali mężczyźni. Produkcja cieszyłasię także największą popularnością wśród osób w wieku powyżej 40.roku życia, mieszkańców wsi i mniejszych miast z bardzo różnymwykształceniem.

Na reklamach emitowanych przy "Tajemnicy twierdzy szyfrów"Jedynka zarobiła w sumie 10,1 mln złotych (dane cennikowe netto,bez rabatów).
Serial "Tajemnica twierdzy szyfrów" liczył 13 odcinków iopowiadał o poszukiwaniach przez wywiady amerykański i radzieckitajemniczej niemieckiej maszyny, która miała odczytywać radzieckieszyfry jednorazowy. Scenariusz produkcji napisał BogusławWołoszański.











