W listopadzie 2024 roku powstał w Los Angeles pierwszy sklep pod marką Meta Labs, czyli komórki odpowiedzialnej za projekty związane z rzeczywistością wirtualną, rozszerzoną i sprzęt, który daje do nich dostęp.
Nowe sklepy pojawią się w październiku i listopadzie w Las Vegas, Nowym Jorku oraz w Los Angeles. Ich celem jest zwiększenie sprzedaży inteligentnych okularów Meta Ray-Ban Display przedstawionych niedawno szerszej publiczności. Ale to nie wszystko. Klienci będą mogli kupić i przetestować pozostałe modele inteligentnych okularów (Ray-Ban Meta Gen 2 czy serię Oakley) oraz Meta Quest 3 służący do wkroczenia w świat VR.

Na swojej stronie Meta chwali się dużym zainteresowaniem swoich produktów wśród konsumentów. Same sklepy określa jako eksperymentalną przestrzeń sprzedażową, która stawia ludzi i społeczność na pierwszym miejscu i odkrywa na nowo doświadczenie w handlu tradycyjnym.
Co ciekawe Meta Lab uruchomiła zapisy na testy Meta Ray-Ban Display, więc może być problem z tym, aby "z ulicy" wejść i móc poznać ich pełnię możliwości. Planowane jest też otwarcie kilkunastu mikro-sklepów w nowych lokalizacjach.
Nie podano czy Meta planuje ze swoim konceptem sklepów stacjonarnych wyjść poza Stany Zjednoczone. Mając na uwadze ciągłe konflikty pomiędzy big techami a Unią Europejską i jej wytycznymi w dokumentach DSA, raczej nieprędko doczekamy się podobnego sklepu na Starym Kontynencie.
Otwarcie własnych sklepów pokazuje, że Meta bardzo poważnie myśli o zrobieniu ze sprzedaży sprzętu ważnego źródła dochodu — przynajmniej na terenie Ameryki Północnej. Docelowo inteligentne okulary mają w przyszłości zastąpić smartfony lub przynajmniej być kolejnym sprzętem, który nosimy przy sobie, aby czuć się bardziej połączonym ze światem.

Poniżej zdjęcia, które mają oddać wygląd sklepów Meta Lab.











