Zgodnie z zawartą w poniedziałek umową TalentMedia w ciągu 7 dni zapłaci 500 tys. zł, a pozostałą część ceny uiści do 18 lipca br. (płatność została zabezpieczona poprzez złożenie przez TalentMedia oświadczenia o dobrowolnym poddaniu się egzekucji).
- Strategia zakłada, że nabycie udziałów zostanie sfinansowane ze środków własnych TalentMedia oraz finansowania dłużnego - poinformowano w komunikacie giełdowym Mediacapu, większościowego akcjonariusza TalentMedia.
Sprzedającym jest NGU Fundusz Inwestycyjny Zamknięty należący do Altus TFI (w listopadzie ub.r. zarządzanie nim przeniesiono do Rockbridge TFI, innej spółki zależnej Altusa).
- Już dziś YouTube jest najczęściej używaną platformą socialmediową w Polsce, z której korzysta ok. 20 mln osób. Ten rynek świetnie się rozwija, co widać po wzrostach biznesu TalentMedia. Inwestycja w ten biznes to dla nas naturalny ruch - uzasadnia Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu.

- Połączony podmiot będzie liderem promocji w YouTube w Polsce - wzmocni się nasza pozycja i dodatkowo zrealizujemy szereg synergii operacyjnych. Wiemy, że to w nowych mediach leży przyszłość reklamy i chcemy dawać reklamodawcom możliwość promocji wśród ponad 20-milionowej polskiej społeczności YouTube. Nowa spółka będzie największą tego typu firmą w CEE i jedną z większych w Europie - wylicza Olechowski.
W komunikacie Mediacapu poinformowano, że TalentMedia i LifeTube łącznie mają 640 zrzeszonych kanałów youtube’owych z ponad 120 mln subskrypcji średnio generujących ok. 800 mln wyświetleń miesięcznie.
LifeTube z dużym wzrostem wpływów i niewielkim zyskiem
LT Group jest właścicielem sieci partnerskiej LifeTube, zrzeszającej ponad 500 kanałów youtube’owych mających łącznie ponad 85 mln subskrypcji i średnio generujących w miesiącu ok. 660 mln wyświetleń zamieszczonych tam materiałów wideo.

Według sprawozdania w KRS firma w 2017 roku osiągnęła wzrost wpływów ze sprzedaży o 38,7 proc. do 20,91 mln zł oraz 793,1 tys. zł zysku netto (wobec 152,2 tys. zł straty rok wcześniej). Natomiast pod koniec grudnia poinformowała, że w ub.r. zanotowała 38-proc. wzrost wpływów, a współpracującym z nią youtuberom wypłaciła 23 mln zł, o 51 proc. więcej niż w 2017 roku.
W komunikacie Mediacapu podano, że w ub.r. LT Group osiągnęła 29,8 mln złotych przychodu ze sprzedaży i 0,7 mln złotych zysku EBITDA.
W kwietniu ub.r. LifeTube podpisał z siecią Gamellon umowę o strategicznej współpracy, obejmującej m.in. sprzedaż, technologie i know-how. Natomiast w czerwcu obie firmy zaczęły współpracę z agencją Szeri Szeri i platformą społecznościową influencerów DDOB.
Kryzys biznesowy Altusa
Jesienią 2016 roku większościowym udziałowcem LT Group został Altus TFI. Miał 79 proc. udziałów spółki, a pozostałe 21 proc. należało do Alpina FIZAN (kontrolowanego przez IB TFI z grupy kapitałowej Plus Banku).

Od sierpnia ub.r. Altus TFI przeżywa ogromny kryzys biznesowy, po tym jak aresztowani w ramach śledztwa dotyczącego afery GetBacku zostali główny akcjonariusz i były prezes spółki Piotr Osiecki oraz były członek jej zarządu Jakub Ryba. Wielu inwestorów zdecydowało się wycofać środki z funduszy zarządzanych przez Altusa, przez co firma musiała m.in. sprzedawać posiadane akcje spółek giełdowych. Współpracę z nią zerwał też Norges Bank, dla którego zarządzała aktywami o wartości ok. 850 mln dolarów.
Na początku września ub.r. Business Insider Polska podał nawet, że w październiku Altus i Trigon w związku z aferą GetBacku stracą licencje na zarządzanie funduszami alternatywnymi, co jednak nie nastąpiło. Obie firmy podjęły działania prawne wobec serwisu, prokuraturę w sprawie tego tekstu zawiadomiła też Komisja Nadzoru Finansowego.

Mediacap zainwestował w Gameset
Według szacunkowych danych w ub.r. sieć partnerska TalentMedia zanotowała 20,1 mln zł przychodów (100,6 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz ok. 1 mln zł zysku EBITDA. Na koniec grudnia kanały zrzeszone w tej sieci miały łącznie 28,1 mln subskrybentów, o 4,8 proc. więcej niż kwartał wcześniej, natomiast średni miesięczny czas oglądania tych kanałów zmalał w skali trzech miesięcy o 4,2 proc. do 570 mln minut.
W połowie ub.r. firma zaczęła wdrażać platformę TalentTube do realizacji kampanii content marketingowych z youtuberami. Jesienią ub.r. podjęła współpracę z agencją marketingu gamingowego Gameset, a w grudniu Mediacap za 1,8 mln zł kupił 28 proc. udziałów tej agencji.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jcek-olechowski-edyta-gurazdowska-i-marcin-jeziorski-dalej-w-zarzadzie-mediacapu,7171101742659713a ##

TalentMedia podpisał też umowę o strategicznym partnerstwie z wytwórnią Universal Music Polska, a rozwiązał umowę na wyłączność z Polsat Media. Natomiast pod koniec stycznia br. treści z kanałów współpracujących z TalentMedia pojawiły się na portalu CDA.pl.
Mediacap jest właścicielem TalentMedia od dwóch lat - wiosną 2017 roku za 51,1 proc. udziałów firmy zapłacił (razem ze swoją spółką zależną The Digitals) 2,78 mln zł plus maksymalnie 1,5 mln zł premii.











