TalentMedia za 3 mln zł kupuje Gamellon, razem z LifeTube tworzą LTTM

TalentMedia, sieć partnerska należącą do holdingu Mediacap, kupiła 100 proc. udziałów sieci Gamellon. Obie wspólnie z LifeTube'em, przejętym przez Mediacap wiosną br., stworzą grupę influencer marketingu LTTM. Uruchamiają też dwie nowe marki: HubYT do kreowania kampanii z youtuberami oraz Mellon Media odpowiedzialny za produkcję własnych formatów na YouTube'a.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:
TalentMedia za 3 mln zł kupuje Gamellon, razem z LifeTube tworzą LTTM
Menedżerowie LTTM

Jak poinformowano w poniedziałek w komunikacie giełdowym, cena 100 proc. udziałów Gamellon to 3 mln zł. Płatność rozłożono na trzy raty: na razie TalentMedia przelał 1 mln zł, do 1 lipca 2020 roku zapłaci 500 tys. zł, a do końca lipca 2021 roku - pozostałe 1,5 mln zł.

W ub.r. Gamellon zanotował wzrost przychodów sprzedażowych z 5,11 do 7,62 mln zł (szczegóły poniżej), jego koszty operacyjne zwiększyły się z 4,96 do 7,12 mln zł, a zysk netto - ze 110,9 do 371,1 tys. zł. Firma obsługuje 163 kanały youtube'owe mające łącznie 49 mln subskrybentów.

Jesienią 2016 roku większościowy pakiet udziałów Gamellona przejęła Grupa TVN. Sprzedała te walory wiosną ub.r. - Podjęliśmy decyzję o tym, że będziemy współpracować z YT bezpośrednio i budować swoją obecność oraz zasięg na YouTubie. Kanał własny TVN w tym serwisie ma już milion subskrybentów i utrzymujemy współpracę z popularnymi twórcami - tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, dyrektor pionu dystrybucji treści i rozwoju biznesu oraz członek zarządu TVN.

grafika

TalentMedia, LifeTube i Gamellon razem jako LTTM

Jednocześnie TalentMedia zmienia nazwę na LTTM. - Marka LTTM będzie parasolem nad markami handlowymi: LifeTube, TalentMedia, Gamellon, Mellon Media i HubYT - wyliczono w komunikacie. Zaznaczono, że szacowane łączne wpływy nowego podmiotu proforma (czyli z uwzględnienim całorocznych przychodów kupionych spółek) wyniosą w br. ok. 70 mln zł.

Do zarządu LTTM weszli: Krystian Botko jako prezes, Paweł Stano – jako wiceprezes, a członkami zarządu zostali: Lidija Vukić (będzie odpowiadać bezpośrednio za projekt HubYT), Piotr Łuczak (odpowiada za rozwój agencji TalentMedia), Kamil Bolek (w zarządzie jako szef marketingu całej grupy).

- Od wtorku - na do tej pory rozproszonym rynku influencer marketingu - będzie istnieć jeden gracz, który od A do Z przygotuje działania w zakresie sieci partnerskiej YouTube, agencji wyspecjalizowanej w tworzeniu kanałów marek, produkcji wideo i współpracy z influencerami. I będzie to grupa LTTM - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krystian Botko.

Uruchomiono też spółkę Mellon Media, która będzie zajmować się produkcją wideo, nowych kanałów i formatów na YouTube. TalentMedia ma 52 proc. jej udziałów, a pozostałe należą do dotychczasowych wspólników Gamellona. Za rozwój Mellon Media będzie odpowiadać Adam Semik, dotychczasowy szef firmy Gamellon.

Z kolei marka HubYT ma pozwolić reklamodawcom na współpracę z 90 proc. dotąd niezrzeszonymi i trudno dostępnymi twórcami z mikro i średnią widownią. HubYT ma oferować aplikację i stronę internetową służącą do łączenia marketerów i twórców internetowych. Obecnie program znajduje się w wersji beta, będzie na bieżąco testowany przez klientów i influencerów, którzy będą mogli zgłosić swoje uwagi. Aplikacja w ostatecznym kształcie ma pojawić się na rynku pod koniec tego roku.

Z kolei w ramach sieci partnerskiej LifeTube będą działać dwie submarki: Gamellon zajmująca się gamingiem oraz Glow wyspecjalizowana w kategoriach mody, urody i lifestyle'u.

Przypomnijmy, że kupno 79 proc. udziałów Lifetube'a zostało ogłoszone przez Mediacap w marcu br. Firma zapłaciła za nie 9,2 mln zł funduszowi Altus. Pod koniec czerwca menedżerowie LifeTube’a Paweł Stano i Kamil Bolek dołączyli do zarządu sieci TalentMedia, która od ponad dwóch lat należy do Mediacapu.

Krystian Botko ocenia, że przejęcie Gamellona i stworzenie w ramach LTTM dwóch nowych marek sprawi, że powstanie jedyny podmiot w Polsce, który będzie odpowiadać za influencer marketing od A do Z.

- Profesjonalnie, w odpowiedzi na wyzwania i cele. Taka, która nie tylko zapewni brand safety, ale również konkretne, mierzalne wyniki kampanii z twórcami internetowymi. Mając wszystkie potrzebne fundamenty influencer marketingu, jesteśmy w stanie obsłużyć każdego klienta i odpowiedzieć na jego wszystkie potrzeby. Z drugiej strony patrzymy w kierunku twórców , którzy mają potencjał i pomysł, i którzy chcą tworzyć w internecie. LTTM jest miejscem, w którym mają możliwość rozwoju swojego talentu oraz otrzymują wsparcie w postaci wiedzy prawnej, finansowej, optymalizacji kanału, programmingu czy nawet pomocy w tłumaczeniu kanału – stwierdza.

Grupa LTTM szacuje, że będzie stanowić ok. 62 proc. branży profesjonalnych youtuberów w Polsce (mierzonej udziałem w przychodach sieci partnerskich). Nowy podmiot obsługuje łącznie 835 kanałów YouTube, które miesięcznie notują niemal miliard wyświetleń. Współpracuje z 45 proc. twórców z pierwszej setki najpopularniejszych youtuberów w Polsce.  

 

W rozmowie z nami prezes zarządu LTTM Krystian Botko tłumaczy, że z badań opartych o doświadczenia, jakie spółki nabyły przez ostatnie lata działalności w influencer marketingu wynika, że jest kilka formatów przynoszących najlepsze efekty dla klientów są. - Kanał marki - własna, tematyczna telewizja, subformat, czyli wypożyczenie kanału twórcy na jakiś czas na potrzeby marki; program influencerski oraz video marketing 2.0, czyli formaty reklamowe na YouTube - często z udziałem influencerów, których widz nie chce pomijać - wylicza Botko.

Mediacap ze wzrostem przychodów, inwestuje kolejny 1 mln zł w TalentMedia

W poniedziałek poinformowano też, że TalentMedia wyemitował 206 swoich nowych udziałów (o łącznej wartości nominalnej 10,3 tys. zł), które Mediacap objął za 1 mln zł, płacąc 4,854 zł za sztukę. W efekcie udział Mediacapu w kapitale zakładowym TalentMedia wzrósł z 59,04 do 61,44 proc.

Kapitał TalentMedia dzieli się obecnie na 3 519 udziałów. Przy cenie, za którą nowe udziały objął Mediacap, wycena spółki przed dokapitalizowaniem (implikowana wartość pre-money) wyniosła 16,1 mln zł.

Krystian Botko zastrzega, że na razie nie ma planów kolejnych przejęć na polskim rynku. - Będziemy się skupiać na doskonaleniu jakości obsługi oraz badania wyników naszych działań, ekspansji na kolejne rynki na rozwoju technologii, która obsłuży 90 proc. influencerów – podkreśla.

Dodaje, że kierunkiem rozwoju będzie region Europy Środkowo-Wschodniej. - Chcemy działać podobnie jak Google, dla którego w tym regionie to Warszawa stanowi centrum zarządzania. Oprócz inwestycji w nasz warszawski oddział, skupiamy się w tym roku na rozwoju biura w Bukareszcie i będziemy myśleć o uruchomieniu kolejnych - w przyszłym roku i w kolejnym – podsumowuje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji