Wybrane w przetargu agencje będą odpowiadać m.in. za opracowanie strategii komunikacji kampanii reklamowej,uwzględniającej cel sprzedażowy lub informacyjny oraz charakterystykę grupy/grup docelowych (przewiduje się max. 5 grup docelowych w ramach jednej kampanii).
Ich zadaniem będzie także opracowanie kreacji głównej kampanii reklamowej, pracowanie hasła/nazwy kampanii reklamowej tj. sloganu reklamowego oraz CTA, dających się odpowiednio przełożyć i zastosować w komunikacji z poszczególnymi grupami docelowymi w różnych kanałach komunikacji jakie przewidziane będą w ramach danej kampanii reklamowej.
Będą również zajmować się opracowywaniem spójnych wyróżników i treści marketingowych danej kampanii reklamowej, które będą używane w komunikacji marketingowej, opracowywaniem scenariuszy reklam radiowych i telewizyjnych, audycji i filmów informacyjnych, prezentacji multimedialnych, reklam do centrów handlowych itp., projektami akcji ambientowych, konkursów, loterii, akcji dodatkowych wspierających kampanie reklamowe lub innych działań marketingowych skierowanych do klientów.

Tauron planuje wybrać maksymalnie 4 agencje i zawrze z nimi tzw. umowy ramowe. Będzie z nimi pracować przez 18 miesięcy. Budżet, jaki na tę współpracę przeznaczy wynosi 2,35 mln zł netto (bez VAT).
Obecnie obsługą reklamową Tauronu zajmują się agencje S4, DSK, Czart i Twożywo.











