Średnia sprzedaż ogółem telewizyjnego „Tele Świata” (Wydawnictwo Bauer) w 2013 roku wyniosła 375 226 egz. i w porównaniu do 2012 roku była niższa o 2,13 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca czwartego.
Z pierwszego na drugie miejsce spadł poradnikowy dwutygodnik „Przyjaciółka” (Edipresse Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie spadła o 17,95 proc. do 362 417 egz.Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł najpopularniejszy magazyn people, czyli „Party” (Edipresse Polska), którego średni wynik sprzedażowy w 2013 roku zmniejszył się o 19,73 proc. do poziomu 346 610 egz.Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł zajmujący 21. miejsce dwutygodnik „Kaczor Donald” (Egmont Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w zeszłym roku zwiększyła się bowiem o 2,22 proc. i wyniosła 26 043 egz.Z kolei największy spadek, wynoszący aż 54,18 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w 2013 roku uplasował się na poziomie 139 132 egz. Tym samym tytuł ten spadł z miejsca szóstego na czternaste.Dwutygodnik ten na rynku ukazuje się od końca listopada 2012 roku. Wówczas „Grazia” wspierana była kampanią reklamową, a jej cena wynosiła 1,99 zł (dowiedz się więcej). Obecnie tytuł ten kosztuje 2,99 zł.Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia cztery pozycje zajęły magazyny poradnikowe. Trzy miejsca przypadły pismom z segmentu people. Ponadto w top 10 znalazły się dwa dwutygodniki telewizyjne oraz pismo z segmentu real life stories.












