Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od sierpnia 2015 roku do stycznia 2016 roku sięgało 21,16 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,83 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,13 proc. respondentów (wzrost o 0,57 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,60 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 10,39 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. zadeklarowało 9,81 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,66 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,12 proc. czytelników, czyli o 1,26 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu. Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 4,11 proc. do 4,56 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przeglad-sportowy-z-najwiekszym-wzrostem-czytelnictwa-tylko-super-express-i-puls-biznesu-na-minusie ##
W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali sierpień 2015 - styczeń 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 0,70 pkt. proc. do 20,76 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,51 proc.; do góry o 0,29 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,10 proc.; + 0,87 pkt. proc.).

Na drugiej podstronie dane dwutygodników
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 10,90 proc. respondentów, czyli o 0,28 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała wzrost czytelnictwa z 9,59 proc. do 9,94 proc.
Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer), która przed rokiem była czwarta. Jej czytelnictwo poszło do góry o 1,11 pkt. proc. i wyniosło 8,26 proc.
Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 0,14 pkt. proc. do 9,42 proc.
Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2014 do stycznia 2015 roku na losowej próbie 17 547 przypadków oraz od sierpnia 2015 do stycznia 2016 roku na losowej próbie 10 133 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 14 048 i 7 921 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.W okresie od października 2015 roku do stycznia 2016 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, w okresie od sierpnia do września 2015 roku - dwutygodnik „Takie jest Życie”.











