„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży pism telewizyjnych po trzech kwartałach

W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku uplasowała się na poziomie 750 884 egz., co oznacza spadek względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku o 5,66 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,38 proc. i ustabilizowała się na poziomie 312 253 egz.

Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku wyniósł 161 321 egz., po spadku o 8,30 proc.

Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 12,42 proc. i wyniosła 80 191 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu tygodników telewizyjnych.

Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 321 218 egz. Była ona o 3,61 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2015 roku.

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 188 165 egz., po wzroście o 0,66 proc. - jedynym w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.

Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 142 363 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 5,26 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od stycznia do września br. wynoszącym 115 489 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 10,92 proc.

Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w I, II i III kwartale 2016 roku na poziomie 41 386 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu wśród dwutygodników, wynoszącą 15,34 proc.

We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Tydzień”, którego wynik względem września ub.r. zmniejszył się o 8,10 proc. do poziomu 733 949 egz.

Drugie miejsce zajął magazyn „To & Owo” (299 664 egz.; w dół o 8,71 proc.), a trzecie - „Kurier TV” (156 800 egz., spadek o 12,74 proc. - największy wśród wszystkich tygodników).

Wśród dwutygodników telewizyjnych liderem średniej sprzedaży ogółem również w tym ujęciu był „Tele Świat”, którego wynik względem września 2015 roku zmniejszył się o 5,14 proc. do poziomu 308 656 egz.

Drugi był magazyn „TV14” (184 000 egz.; w dół o 0,59 proc.), a na podium znalazł się jeszcze „Tele Max” (140 180 egz., - 5,55 proc.).

W tym ujęciu wszystkie dwutygodniki zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Ekran TV” - było to 16,79 proc. do 38 034 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online