„Tele Tydzień” najpopularniejszym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” czołowym dwutygodnikiem

W okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku sięgało 27,21 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,40 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,71 proc. respondentów (wzrost o 0,99 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,82 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,72 proc. czytelników.Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,94 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,88 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,50 proc. czytelników, czyli o 0,61 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,72 proc. do 5,91 proc.

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,62 proc. respondentów, czyli o 0,75 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W analogicznym okresie rok wcześniej tytuł ten był drugi.Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,35 proc. do 13,91 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,43 pkt. proc. i wyniosło 12,26 proc.Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,41 proc. respondentów (w dół o 0,01 pkt. proc.).

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków i w okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku na losowej próbie 20 988 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.W okresie od stycznia do marca 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „City”, „Kropka TV” i „Uważam Rze”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"