Według ustaleń UOKiK-u Telekomunikacja Polska (od początku br. działająca pod nazwą Orange Polska) 1 stycznia 2011 roku dokonała jednostronnej zmiany sposobu dostarczania faktur prawie 90 tys. abonentów: zamiast w formie papierowej zaczęli je otrzymywać w formie elektronicznej.
Tymczasem zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów warunkiem przesyłania klientowi e-faktur jest uzyskanie na to jego zgody. Natomiast konsumentowi, który jej nie wyrazi, przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczać faktury w formie papierowej.
Prezes UOKiK-u uznała, że pomijając ten wymóg prawny, Telekomunikacja Polska naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Operator uniknął jednak kary finansowej, ponieważ zobowiązał się do uzyskania brakujących zgód klientów otrzymujących faktury elektroniczne, a tym, którzy ich nie wyrażą, będzie dostarczać faktury papierowe. Ma na to 120 dni od uprawomocnienia się decyzji Urzędu.












