Klienci abonamentowi są najcenniejszym aktywem wszystkich operatorów, ponieważ generują ponad 80% przychodów (klienci prepaid odpowiadają za niecałe 20%). Zarówno ilościowo, jak i procentowo w kategorii postpaid prowadzi Cyfrowy Polsat (8 mln kart SIM, 28-procentowy udział w rynku). Najgorszy split bazy ma natomiast T-Mobile, który jeszcze bardziej obniżył go sobie w I kwartale. Najwięcej kart postpaid w pierwszych miesiącach 2015 roku pozyskało P4 (0,3 mln), Orange i Cyfrowy Polsat (Polkomtel) poprawili swoje wyniki o 30-50 tys. Stratę odnotowało tylko T-Mobile (- 40 tys.).
Część małych operatorów infrastrukturalnych i MVNO świadczy usługi abonamentowe, jednak problem z pozyskaniem precyzyjnych danych powoduje, że ich wyniki zalicza się do segmentu prepaid (dane dot. kart prepaid znajdują się w pełnej wersji raportu TELEPOLIS.PL). - Należy pamiętać, że niektórzy operatorzy wirtualni użyczają tylko swoich marek, a co za tym idzie ich karty doliczane są do bazy "dużych" operatorów, bo to oni według regulaminu świadczą usługi. Tak jest z tuBiedronka (T-Mobile) czy Red Bull Mobile (P4) – wyjaśnia Witold Tomaszewski z TELEPOLIS.PL.












