Będący liderem oglądalności wśród kanałów dziecięcych Disney Channel w sierpniu zanotował stratę wynoszącą 7,4 proc., co ostatecznie dało mu udział na poziomie 1,37 proc. Drugi w kolejności Disney XD stracił więcej, bo 12,3 proc. i zamknął miesiąc z udziałem 1,07 proc. Najgorzej jednak w czołówce w sierpniu wypadł Cartoon Network, zajmujący trzecią lokatę. Jego udział spadł o 26,5 proc. do 0,74 proc. To drugi największy spadek w zestawieniu.
W sierpniu największymi wzrostami pochwalić się mogły Polsat JimJam oraz Nickelodeon. Pierwszy z nich poprawił swój wynik o 81,5 proc. i miał 0,29 proc. udziału, natomiast drugi zyskał 50,5 proc., co zaowocowało udziałem na poziomie 0,66 proc.
Spadkową tendencję utrzymuje BBC CBeebies, co cały czas jest efektem usunięcia kanału z oferty Cyfrowego Polsatu w lutym br. W sierpniu br. stracił on 78,1 proc. i miał 0,10 proc. udziału w oglądalności. Zajął tym samym ostatnie miejsce w zestawieniu.

W grupie wiekowej 4-15 podział zysków i strat wygląda podobnie. Całe podium zanotowało spadek - Disney Channel - o 2,6 proc., Disney XD - o 3,6 proc., a Cartoon Network aż o 30,2 proc. Największy wzrost zanotowały także Polsat JimJam (+ 82,5 proc.) i Nickelodeon (+ 45 proc.), a liderem spadku pozostał kanał CBeebies (- 76,1 proc.).
W sierpniu na antenie lidera rankingu - stacji Disney Channel, największą oglądalność osiągnął serial młodzieżowy „Czarodzieje z Waverly Place”, który oglądało blisko 316 tys. widzów. Dało to stacji udział na poziomie 8,2 proc.
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości At Media.











