Telewizja do lamusa?

Jak wynika z najnowszych analiz firmy Nielsen/NetRatings, do Europy dotarł trend rozpoznany już wcześniej w USA: rosnąca popularność łącz szerokopasmowych sprawia, że internauci coraz mniej czasu poświęcają telewizji

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Europie nastąpiła prawdziwa eksplozja szybkiego internetu – o ile przed rokiem liczba osób z dostępem do łącz szerokopasmowych wyniosła na naszym kontynencie 34 mln, to teraz szacuje się ją już na 54 mln. Jest to przeszło połowa internautów w Europie. Popularność internetu odbiera jednak „klientów” telewizji. Co czwarty użytkownik internetu spędza na kontaktach z siecią czas wcześniej spędzany przed odbiornikiem telewizyjnym. Według Nielsen/NetRatings, w wypadku posiadaczy dostępu szerokopasmowego te wskaźniki są jeszcze wyższe.

Nowe możliwości, jakie otwierają się przed posiadaczami szybkich łącz – dostęp nie tylko do stron WWW, ale i do szerokiej gamy treści multimedialnych – sprawiają, że internauci zmieniają sposób spędzania wolnego czasu. Aż 40% ankietowanych właścicieli łącz szerokopasmowych przyznało, że mniej czasu spędza na oglądaniu telewizji. Te dane w połączeniu z informacją, że w ciągu najbliższych 5 lat liczba szybkich łącz ma ulec podwojeniu każą przypuszczać, że „hierarchia” na rynku mediów już wkrótce ulegnie zmianie. Można spodziewać się spadku wartości rynku reklam telewizyjnych – reklamodawcy przesuną większą część nakładów do internetu. Negatywne wpływy odczują zapewne także inne media, jak radio czy prasa.

Źródło informacji: BBC

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online