67 proc. osób w grupie wiekowej 50+ korzysta z płatnej telewizji, a co czwarty badany - z serwisów wideo

67 proc. badanych w grupie wiekowej 50-75 lat korzysta z płatnej telewizji, 31 proc. - z naziemnej telewizji cyfrowej, a 25 proc. - z internetowych serwisów wideo - pokazuje badanie przeprowadzone przez IRCenter na zlecenie Biura Reklamy TVP.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

Wśród tzw. pokolenia silver, czyli wśród osób w wieku 50-75 lat w ciągu ostatniego miesiąca odsetek korzystania z płatnej telewizji (kablowej lub cyfrowej) wynosi 67 proc. Dla porównania, w grupie 16-49 (tzw. grupa komercyjna) jest to 57 proc. badanych, czyli o 10 pkt. proc. mniej.

Badani w grupie 50-75 chętniej niż w grupie 16-49 korzystają z naziemnej telewizji cyfrowej. Aktywność tę deklaruje 31 proc. tzw. pokolenia silver (w grupie 16-49 proc. jest to 26 proc.).

Po 25 proc. badanych osób między 50 a 75 rokiem życia wskazuje na oglądanie treści wideo w serwisach internetowych - zarówno w modelu płatnym (miesięczne subskrypcje, bądź zakup poszczególnego materiału), jak i darmowym (treści udostępniane są w zamian za obejrzenie reklam). Dla porównania, w tzw. grupie komercyjnej odsetek korzystania z tych form wideo wynosi odpowiednio 43 proc. i 51 proc.

Jak czytamy w badaniu „platformy coraz częściej przygotowują dokumenty, filmy i seriale, których bohaterowie są w wieku 50+ i cieszą się pełnią życia”.

Tylko 6 proc. badanych z grupy 50-75 w ciągu ostatniego miesiąca nie korzystało z telewizji i treści wideo (8 proc. - w grupie 16-49).

grafika

Badanie pokazuje, że aż 94 proc. internautów w wieku od 50 do 75 lat wykorzystuje to medium do korzystania z poczty elektronicznej. 86 proc. korzysta z banku, 79 proc. - kupuje produkty lub usługi, 76 proc. - przegląda serwisy i portale informacyjne lub gazety, 72 proc. - korzysta z komunikatorów, 62 proc. - porównuje oferty produktów lub usług, 42 proc. - ogląda szeroko pojęte treści wideo, 36 proc. - wykorzystuje internet do celów zawodowych, 29 proc. - uczestniczy w czatach, grupach lub forach dyskusyjnych, a 7 proc. - korzysta lub przegląda ogłoszenia na portalach randkowych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kanal-antena-hd-start-1-maja-ramowka-moda-na-sukces-bonanza-kabaretowy-szal,7170208098932353a ##

Premiera badania odbyła się podczas webinaru „Silver? Senior? A może Gold? Kim są dzisiejsi Polacy 50+, 60+ i 70+?”. Kolejny webinar Biura Reklamy TVP - pod tematem „Wschodzące gwiazdy i supergwiazdorzy. Marketingowy potencjał sportowców” - zaplanowany jest na wtorek, 27 kwietnia 2021 roku. Aby w nim uczestniczyć, należy zapisać się na stronie bigtalk.brtvp.pl.

Badanie przeprowadzono w grudniu 2020 roku oraz w styczniu 2021 roku na próbie 1000 - reprezentatywnej dla osób w wieku 50-75, w części dotyczącej internetu na próbie N=700 użytkowników internetu w wieku 50-75 lat oraz referencyjnie na grupie 300 internautów w wieku 16-49. Badanie przeprowadziła agencja badawcza IRCenter na zlecenie Biura Reklamy TVP.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów