Telewizja najbardziej wpływowym medium

Telewizja ma największy wpływ na decyzje zakupowe podejmowane napięciu największych rynkach świata, nawet wśród użytkownikówinternetu.

km
km
Udostępnij artykuł:

Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego we wrześniu ipaździerniku ubiegłego roku przez firmę Deloitte.

Na telewizyjną reklamę jako najbardziej wpływową przypodejmowaniu decyzji o zakupie wskazało 90 procent internautów zJaponii, 88 procent z USA, 84 procent z Wielkiej Brytanii, 75procent z Brazylii oraz 73 procent z Niemiec.

Kolejne miejsca pod tym względem zajęły reklamy w czasopismach(Brazylia - 57 proc., Japonia - 47 proc., Niemcy - 50 proc., USA -49 proc., WB - 54 proc.), internecie (Brazylia - 45 proc., Japonia- 61 proc., Niemcy - 57 proc., USA - 48 proc., WB - 45 proc.),prasie codziennej (Brazylia - 30 proc., Japonia - 54 proc., Niemcy- 49 proc., USA - 42 proc., WB - 44 proc.) oraz radiu (Brazylia -30 proc., Japonia - 54 proc., Niemcy - 49 proc., USA - 27 proc., WB- 44 proc.).

Zdecydowanie mniej wskazań miały tutaj reklamy outdoor,billboardy, serwisy społecznościowe, kina, DVD, blogi, gry wideo,telefony komórkowe i wirtualne światy.

Wyraźna dominacja telewizji w tym zakresie jest pewnymzaskoczeniem biorąc pod uwagę fakt, że większość respondentów zwszystkich pięciu krajów stwierdziła, iż do rozrywki częściejwykorzystuje swoje komputery niż telewizory. Z kolei w przypadkureklamy online, największy wpływ na decyzje zakupowe badanych mająreklamy przy wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach oraz baneryreklamowe.

źródło: eMarketer

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"