Łączny udział wszystkich 12 kanałów Telewizji Polskiej w marcu 2015 roku wyniósł 31,38 proc. To o 2,37 proc. więcej niż w marcu 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.Najpopularniejszym kanałem TVP w zeszłym miesiącu była Jedynka z 12,97 proc. udziału, ale zanotowała ona spadek o 3,43 proc. Traciła również Dwójka (w dół o 5,15 proc.). Najsłabiej wypadł zaś TVP Sport - 0,25 proc. (spadek o 16,7 proc.).
Największy relatywny spadek wśród kanałów publicznego nadawcy odnotował jednak kanał TVP HD, którego wynik zmalał o 22,72 proc. Natomiast najwięcej (18,42 proc.) zyskał kanał TVP Kultura.
Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w marcu br. wyniósł 21,91 proc., czyli o 2,34 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugie miejsce na rynku. Największy udział (12,26 proc.) spośród kanałów tego nadawcy miał naziemny Polsat, notujący spadek o 1,45 proc. Na szarym końcu znalazł się kanał muzyczny Muzo.tv z 0,01 proc. (stacja nadaje od października ub.r.)

Największy relatywny wzrost odnotował Polsat Biznes, którego udział poszedł do góry o 66,7 proc. do 0,1 proc. Był to jednak marginalny wynik w skali całej grupy. Najmocniejszy wpływ na zwiększenie jej udziału miały byłe stacje Polskich Mediów: udział TV4 wzrósł z 2,53 proc. do 2,98 proc., a TV6 z 0,91 proc. do 1,1 proc.
Dopiero trzecie miejsce w marcu br. zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,92 proc., o 4,26 proc. mniejszym niż w marcu 2014 roku. Liderem tej grupy był oczywiście naziemny TVN z wynikiem 11,89 proc. (spadek o 6,78 proc.). Z kolei ostatnie miejsce zajął kanał telezakupowy Mango24 mający zaledwie 0,01 proc. udziału.
Najmocniej do góry poszedł udział TVN Meteo, który wzrósł o 16,67 proc. Stacja ta zajęła jednak drugi miejsce od końca z wynikiem na poziomie 0,07 proc. Od 16 kwietnia br. kanał zostaje przekształcony w stację TVN Meteo Active (więcej na ten temat). Największy spadek (o 8,12 proc.) zanotował zaś TVN24.

W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w marcu 2015 roku to 24,1 proc., czyli o 3,5 proc. więcej niż w marcu 2013 roku. Warto odnotować, że tutaj udział TV4 poszedł w górę aż o 30,5 proc.
Na drugim miejscu znalazła się Telewizja Polska. Jej kanały w grupie 16-49 w zeszłym miesiącu miały łącznie 23,85 proc. udziału po spadku o 3,72 proc. Dopiero na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której wynik w marcu br. spadł o 1,45 proc. do 23,17 proc.











