Telewizja Polska cały czas na czele rynku telewizyjnego. Zyskuje Grupa Polsat

Telewizja Polska w marcu 2014 roku zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów na rynku telewizyjnym, ale jedynie Telewizja Polsat zanotowała w zeszłym miesiącu wzrost. Grupa Zygmunta Solorza-Żaka znalazła się na czele grupy komercyjnej.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Łączny udział wszystkich 12 kanałów Telewizji Polskiej w marcu 2015 roku wyniósł 31,38 proc. To o 2,37 proc. więcej niż w marcu 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.Najpopularniejszym kanałem TVP w zeszłym miesiącu była Jedynka z 12,97 proc. udziału, ale zanotowała ona spadek o 3,43 proc. Traciła również Dwójka (w dół o 5,15 proc.). Najsłabiej wypadł zaś TVP Sport - 0,25 proc. (spadek o 16,7 proc.).

Największy relatywny spadek wśród kanałów publicznego nadawcy odnotował jednak kanał TVP HD, którego wynik zmalał o 22,72 proc. Natomiast najwięcej (18,42 proc.) zyskał kanał TVP Kultura.

Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w marcu br. wyniósł 21,91 proc., czyli o 2,34 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugie miejsce na rynku. Największy udział (12,26 proc.) spośród kanałów tego nadawcy miał naziemny Polsat, notujący spadek o 1,45 proc. Na szarym końcu znalazł się kanał muzyczny Muzo.tv z 0,01 proc. (stacja nadaje od października ub.r.)

Największy relatywny wzrost odnotował Polsat Biznes, którego udział poszedł do góry o 66,7 proc. do 0,1 proc. Był to jednak marginalny wynik w skali całej grupy. Najmocniejszy wpływ na zwiększenie jej udziału miały byłe stacje Polskich Mediów: udział TV4 wzrósł z 2,53 proc. do 2,98 proc., a TV6 z 0,91 proc. do 1,1 proc.

Dopiero trzecie miejsce w marcu br. zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,92 proc., o 4,26 proc. mniejszym niż w marcu 2014 roku. Liderem tej grupy był oczywiście naziemny TVN z wynikiem 11,89 proc. (spadek o 6,78 proc.). Z kolei ostatnie miejsce zajął kanał telezakupowy Mango24 mający zaledwie 0,01 proc. udziału.

Najmocniej do góry poszedł udział TVN Meteo, który wzrósł o 16,67 proc. Stacja ta zajęła jednak drugi miejsce od końca z wynikiem na poziomie 0,07 proc. Od 16 kwietnia br. kanał zostaje przekształcony w stację TVN Meteo Active (więcej na ten temat). Największy spadek (o 8,12 proc.) zanotował zaś TVN24.

W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w marcu 2015 roku to 24,1 proc., czyli o 3,5 proc. więcej niż w marcu 2013 roku. Warto odnotować, że tutaj udział TV4 poszedł w górę aż o 30,5 proc.

Na drugim miejscu znalazła się Telewizja Polska. Jej kanały w grupie 16-49 w zeszłym miesiącu miały łącznie 23,85 proc. udziału po spadku o 3,72 proc. Dopiero na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której wynik w marcu br. spadł o 1,45 proc. do 23,17 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu