Telewizja Polska zwolniła Jarosława Grzelaka - byłego szefa „Panoramy” i „Wiadomości”, ostatnio producenta „Szkoły z TVP”

Były dyrektor Agencji Informacji TVP, Jarosław Grzelak, miał zostać zwolniony z Telewizji Polskiej. - Nie chcę tego komentować - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Informację o zwolnieniu z wieloletniego pracownika, byłego szefa telewizyjnej Agencji Informacyjnej, byłego kandydata na stanowisko prezesa, obecnie producenta telewizyjnego, podał jako pierwszy serwis Dziennik.pl. Jarosław Grzelak ostatnio pracował jako producent przy projekcie „Szkoła z TVP”.

Centrum informacji TVP nie odpowiedziało na nasze pytanie, dlaczego i kiedy konkretnie Jarosław Grzelak przestaje pracować w publicznej telewizji. - Nie chcę tego komentować, nie potwierdzam tej informacji ani jej nie zaprzeczam - powiedział nam Grzeleak

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jacek-kurski-zarzad-telewizja-polska-znow-powolany-bedzie-nadzorowal-pion-informacyjny-i-tvp-sport,7170529742153345a ##

Jarosław Grzelak pracę w Telewizji Polskiej zaczął na początku lat 90. Był m.in. szefem „Panoramy” (w latach 1994-1996) i „Wiadomości” (1996-1997), a także publicystyki w TVP1 (1997-2001). W 2007 roku Andrzej Urbański, pełniący wówczas obowiązki prezesa telewizji, powierzył Grzelakowi obowiązki dyrektora Agencji Informacji TVP ( istniała między 2006 a 2013 rokiem; na jej bazie powstała dzisiejsza Telewizyjna Agencja Informacyjna). W 2009 roku został p.o. szefa redakcji publicystyki TVP1. W 2009 roku był jednym z kandydatów do funkcji prezesa telewizji.

W trakcie pracy u publicznego nadawcy Jarosław Grzelak wyprodukował setki programów. Jesienią ub.r. był producentem debaty przed wyborami parlamentarnymi. Wówczas jeden z jej uczestników, przedstawiciel Konfederacji Jacek Wilk próbował wnieść do studia (wbrew wcześniejszym ustaleniom) biało-czerwoną flagę, czemu próbował zapobiec Grzelak. Został nagrany przez członków sztabu kandydata, a film z zajścia zamieścił na Twitterze Krzysztof Bosak.

TVP ze wzrostem wpływów i 2,8 tys. pracowników

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł - wynika ze sprawozdania abonamentowego nadawcy.

Natomiast jesienią 2017 roku Kurski i Stanecki w miejsce umów o pracę zawarli z nadawcą umowy o świadczenie usług zarządczych. Te kontrakty gwarantowały im wypłatę do końca ub.r. premii za 2017 rok. - Kwota należnych wynagrodzeń zostanie określona w odrębnej uchwale rady nadzorczej. Z uwagi na brak możliwości wiarygodnego oszacowania wartości wynagrodzeń zmiennych należnych członkom zarządu za 2017 roku spółka nie utworzyła rezerwy z tego tytułu w księgach rachunkowych 2018 roku - poinformowano w sprawozdaniu TVP za 2018 rok.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/telewizja-polska-chce-poszerzyc-oferte-o-tvp-dokument-tvp4k-tvp-muzyka-i-tvp-nauka,7170533513561729a ##

TVP i Polskie Radio w dwa lata dostały 2,4 mld zł pomocy publicznej

Według danych UOKiK-u w 2017 roku środki przyznane mediom publicznym stanowiły 5,5 proc. łącznej kwoty 30,57 mld zł pomocy publicznej, a w 2018 roku - 3,4 proc. z 21,75 mld zł. Środki publiczne uzyskane przez TVP i Polskie Radio to przede wszystkim wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego, które są klasyfikowane jako środki publiczne.

W 2018 roku wyniosły 741,5 mln zł, a abonament opłacało jedynie 994,6 tys. osób i firm. Do tego doszła pierwsza rekompensata z tytułu wpływów nieuzyskanych z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Przyznano ją, w wysokości 960 mln zł, na przełomie 2017 i 2018 roku w ramach nowelizacji ustawy budżetowej, z tej kwoty TVP przydzielono 860 mln zł, Polskiemu Radiu - 62,2 mln zł, a działającym jako osobne spółki 17 rozgłośniom regionalnym Polskiego Radia - 57,8 mln zł.

Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl w całym 2019 roku wiceliderem rynku telewizyjnego była TVP1, której udział zmniejszył się o 0,51 proc. do 9,68 proc. Czwartą lokatę w zestawieniu (pierwszy był Polsat, a trzeci TVN) zajęła TVP2 – ta stacja miała 8,34 proc. udziału w rynku, co stanowi wzrost o 2,21 proc.

Łącznie daje to niemal połowę (dokładnie 18,02 proc. udziałów) Telewizji Polskiej z 36,32 proc., jakie posiada tzw. wielka czwórka w rynku oglądalności.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu