Łącznie Orange Polska ma 953 tys. klientów telewizyjnych. Na koniec IV kwartału ub.r. było ich 945 tys., a więc o 8 tys. mniej. Na koniec marca ub.r. abonentów z ofertą telewizyjną operator miał 943 tys. Aż 103 tys. z nich korzystało z odbioru satelitarnego. Po I kwartale br. z oferty IPTV korzystało 900 tys. abonentów, a satelitarnej 52 tys. Ubyło 7 tys. klientów satelitarnych i przybyło 14 tys. klientów IPTV.
Bez daty wyłączenia emisji satelitarnej
W poprzednich kwartałach Orange Polska także tracił abonentów satelitarnych. - Nowi klienci telewizji satelitarnej stanowią bardzo znikomą część. Skupiamy się w pełni na oferowaniu telewizji w technologii IPTV - mówił niedawno Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.

Oferta satelitarna jest wygaszana? Kiedy całkowicie zniknie? - Tak, taką strategią kierujemy się od kilku lat. Obecnie nie mamy jednak planów całkowitego wycofania się z oferowania telewizji satelitarnej - zapewniał Jabczyński.
Polsat Box też traci klientów satelitarnych
Dostawcy płatnej telewizji ze Stanów Zjednoczonych borykają się z masową utratą abonentów przez konkurencję ze strony serwisów streamingowych. W czwartym kwartale ub.r. grupa Cyfrowy Polsat miała sprzedanych 13,08 mln jednostkowych usług (RGU) w modelu abonamentowym klientom indywidualnym, po spadku rok do roku o 1,5 proc. Sprzedaż płatnej telewizji zmalała o 4,1 proc. do 4,84 mln RGU.
W ostatnich kwartałach miały miejsce podobne spadki. Cyfrowy Polsat, właściciel platformy cyfrowej Polsat Box , serwisu streamingowego Polsat Box Go i operatora Netia, tłumaczył to spadającą popularnością telewizji satelitarnej. Ten trend jest częściowo rekompensowany przez działalność serwisu streamingowego Polsat Box Go i sprzedaż pakietów z Disney+. Ponadto, przyczyną spadków ma być wciąż likwidacja usługi iPla w sierpniu 2021 roku. Część klientów Grupy Polsat Plus miało dzięki niej tani pakiet. Wraz z kończeniem się ich umów, proponowane im są droższe subskrypcje Polsat Box Go. Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu stwierdził w kwietniu, że rezygnacje z tego powodu skończą się wraz z końcem roku.

Od końca 2020 roku przez ostatnie lata Canal+ Polska informował w serwisie korporacyjnym, że ma 2,7 mln abonentów. Ostatnio liczba ta zniknęła ze strony nadawcy. Firma nie podaje aktualnej. - Najpopularniejszą obecnie usługą jest telewizja w opcji hybrydowej, czyli dostęp do telewizji satelitarnej oraz serwisu Canal+ online w ramach jednego abonamentu. Klienci mogą więc swobodnie decydować z jakiej technologii chcą w danej chwili korzystać. Rozwiązania OTT stają się oczywiście coraz bardziej popularne, ale nie obserwujemy masowej rezygnacji z telewizji satelitarnej na rzecz OTT. Nie mamy więc w planach wygaszania tej części biznesu. Jest wręcz odwrotnie - od kilku lat unowocześniamy telewizję satelitarną i oferujemy Klientom dostęp do rozwiązań online – na dekoderach czy we wspomnianym serwisie Canal+ online - zapewniał Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska.











