Telewizje informacyjne w internecie: TVN24 na czele, Republika daleko od rekordów

Wśród telewizyjnych stacji informacyjnych najwięcej internautów na swój portal przyciąga TVN24. Witryna Telewizji Republika ma dużo mniej użytkowników niż na początku 2024 r., ale nadal każdy spędza na niej półtorej godziny, co jest wynikiem wielokrotnie lepszym niż u konkurencji.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Telewizje informacyjne w internecie: TVN24 na czele, Republika daleko od rekordów

Telewizja Republika największe tłumy widzów w internecie zaczęła przyciągać na przełomie grudnia ub.r. i stycznia br., gdy zaraz po zmianach władz Telewizji Polskiej zamknięto poprzednie wersje TVP Info i programów informacyjnych. Skokowo wzrosły wyniki kanału youtube’owego Republiki, ale nie tylko.

TV Republika z rekordami rok temu

Jak już opisywaliśmy, w grudniu ub.r. portal internetowy stacji odwiedziło 1,64 mln użytkowników, z których każdy spędził tam przeciętnie 44 minuty i 11 sekund. Miesiąc później serwis przyciągnął już 1,97 mln internautów, przeciętnie na prawie półtorej godziny. Potem odwiedzających było znacznie mniej: w lutym 1,23 mln, a w lipcu 1,08 mln (wszystkie dane z badania Mediapanel).

Jesienią, po tym jak TV Republika pojawiła się w naziemnej telewizji cyfrowej, jej portal zanotował dalsze spadki. Według Mediapanelu w listopadzie odwiedziło go 805,6 tys. użytkowników, czyli 2,71 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio godzinę, 28 minut i 46 sekund.

W porównaniu do października serwis co prawda stracił 42 tys. odwiedzających (to 5 proc. w dół), ale przeciętny czas korzystania wydłużył się o 24 minuty i sekundę, czyli 37,1 proc.

TVN24.pl na czele, portal TVP Info ze wzrostem

Wśród portali innych telewizyjnych stacji informacyjnych tylko TVN24.pl, będący liderem zasięgowym, przekroczył pułap 20 minut średniego czasu korzystania. Witryna w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (a więc bez treści lokalnych, o sporcie, biznesie i prognoz pogody) przyciągnęła w listopadzie 7,12 mln internautów (co dało 23,99 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 21 minut i 35 sekund. Miesiąc do miesiąca zanotowała wzrost liczby użytkowników o 473,2 tys. (7,1 proc.) i spadek średniego czasu korzystania o 57 sekund (4,2 proc.).

Większy wzrost osiągnął portal Polsat News. W listopadzie odwiedziło go 6,7 mln internautów (22,59 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i 25 sekund. W porównaniu do października liczba odwiedzających zwiększyła się o 766,6 tys. (12,9 proc.), a średni czas zmalał o 6 sekund (1,3 proc.).

W obu statystykach w górę poszły wyniki portalu TVP Info. W listopadzie przyciągnął 3,39 mln internautów (11,41 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 8 minut i 6 sekund. Miesiąc do miesiąca zyskał 204,6 tys. użytkowników (6,4 proc.) i 48 minut średniego czasu korzystania (11 proc.).

W zestawieniu jest też część informacyjno-publicystyczna portalu TVP.pl. Zanotowała 1,7 mln odwiedzających (44,5 tys. mniej niż miesiąc wcześniej) oraz 3 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania (po wzroście o 13 sekund).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zamiast narzekać na AI w reklamie, zrobił świąteczny musical o ciężarówkach Coca-Coli

Zamiast narzekać na AI w reklamie, zrobił świąteczny musical o ciężarówkach Coca-Coli

Byli naczelni Business Insider Polska i Money.pl w Biznes Enter [NASZ NEWS]

Byli naczelni Business Insider Polska i Money.pl w Biznes Enter [NASZ NEWS]

Te kanały zastąpią stacje MTV. Dostały już koncesje, ale nie w Polsce

Te kanały zastąpią stacje MTV. Dostały już koncesje, ale nie w Polsce

Stanowski odpowiada na film o sponsorze Kanału Zero. Zawiesza współpracę

Stanowski odpowiada na film o sponsorze Kanału Zero. Zawiesza współpracę

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI
Materiał reklamowy

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI

Nowe osoby w redakcji "GQ Poland". Wcześniej w ZPR Media, "Przekroju" i Burdzie

Nowe osoby w redakcji "GQ Poland". Wcześniej w ZPR Media, "Przekroju" i Burdzie