Telewizja Republika największe tłumy widzów w internecie zaczęła przyciągać na przełomie grudnia ub.r. i stycznia br., gdy zaraz po zmianach władz Telewizji Polskiej zamknięto poprzednie wersje TVP Info i programów informacyjnych. Skokowo wzrosły wyniki kanału youtube’owego Republiki, ale nie tylko.
TV Republika z rekordami rok temu
Jak już opisywaliśmy, w grudniu ub.r. portal internetowy stacji odwiedziło 1,64 mln użytkowników, z których każdy spędził tam przeciętnie 44 minuty i 11 sekund. Miesiąc później serwis przyciągnął już 1,97 mln internautów, przeciętnie na prawie półtorej godziny. Potem odwiedzających było znacznie mniej: w lutym 1,23 mln, a w lipcu 1,08 mln (wszystkie dane z badania Mediapanel).
CZYTAJ TEŻ: Znana twarz wPolsce24 przechodzi do Republiki
Jesienią, po tym jak TV Republika pojawiła się w naziemnej telewizji cyfrowej, jej portal zanotował dalsze spadki. Według Mediapanelu w listopadzie odwiedziło go 805,6 tys. użytkowników, czyli 2,71 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio godzinę, 28 minut i 46 sekund.

W porównaniu do października serwis co prawda stracił 42 tys. odwiedzających (to 5 proc. w dół), ale przeciętny czas korzystania wydłużył się o 24 minuty i sekundę, czyli 37,1 proc.
TVN24.pl na czele, portal TVP Info ze wzrostem
Wśród portali innych telewizyjnych stacji informacyjnych tylko TVN24.pl, będący liderem zasięgowym, przekroczył pułap 20 minut średniego czasu korzystania. Witryna w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (a więc bez treści lokalnych, o sporcie, biznesie i prognoz pogody) przyciągnęła w listopadzie 7,12 mln internautów (co dało 23,99 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 21 minut i 35 sekund. Miesiąc do miesiąca zanotowała wzrost liczby użytkowników o 473,2 tys. (7,1 proc.) i spadek średniego czasu korzystania o 57 sekund (4,2 proc.).
Większy wzrost osiągnął portal Polsat News. W listopadzie odwiedziło go 6,7 mln internautów (22,59 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i 25 sekund. W porównaniu do października liczba odwiedzających zwiększyła się o 766,6 tys. (12,9 proc.), a średni czas zmalał o 6 sekund (1,3 proc.).

CZYTAJ TEŻ: Nowości w ramówkach Polsat News i Wydarzeń 24
W obu statystykach w górę poszły wyniki portalu TVP Info. W listopadzie przyciągnął 3,39 mln internautów (11,41 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 8 minut i 6 sekund. Miesiąc do miesiąca zyskał 204,6 tys. użytkowników (6,4 proc.) i 48 minut średniego czasu korzystania (11 proc.).
W zestawieniu jest też część informacyjno-publicystyczna portalu TVP.pl. Zanotowała 1,7 mln odwiedzających (44,5 tys. mniej niż miesiąc wcześniej) oraz 3 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania (po wzroście o 13 sekund).













