Telewizor z dostępem do internetu w 100 mln domów

W 2012 roku na świecie sprzedanych zostanie 91 milionów płaskich telewizorów oferujących możliwość korzystania z internetu.

km
km
Udostępnij artykuł:

Taką prognozę przedstawiła firma badawcza Strategy Analytics, według której na koniec roku ubiegłego przynajmniej jeden płaski telewizor z dostępem do sieci znajdował się w blisko 100 milionach gospodarstw domowych na świecie (6 proc. ogółu), a w 2016 roku będzie już 502 miliony takich domów.

Z kolei odsetek sprzedanych telewizorów płaskoekranowych umożliwiających korzystanie z internetu ma w latach 2012 - 2016 zwiększyć się z blisko 40 proc. do 80 proc.

W tym roku najwięcej tego typu odbiorników - 18,1 miliona - ma zostać sprzedanych w USA. Następne pod tym względem mają być Chiny (14 mln), Japonia (13,6 mln), Wielka Brytania (4,7 mln) i Niemcy (4,2 mln).

grafika

Według Strategy Analytics, w 2014 roku Chiny wyprzedzą USA, a w roku 2016 (przede wszystkim dzięki Chinom, a także Indiom) za 42 proc. globalnej sprzedaży płaskich telewizorów z dostępem do sieci będzie odpowiedzialny region Azji i Pacyfiku.

Analitycy podkreślają jednocześnie, że pomimo szybkiego wzrostu w Państwie Środka, telewizory umożliwiające korzystanie z internetu będą w 2016 roku znajdować się tylko w niespełna 1/3 tamtejszych gospodarstw domowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie