Interia z Polsatem znów przed wydawcami WP i Onetu. Allegro zyskało więcej od Temu

W listopadzie br. Grupa Polsat-Interia była najpopularniejszym wydawcą portalowym, mając więcej użytkowników niż Grupa Ringier Axel Springer Polska i Grupa Wirtualna Polska. Jeszcze większy zasięg zanotowała Grupa Allegro, zaś Temu pierwszy raz przekroczył poziom 17 mln polskich użytkowników.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Interia z Polsatem znów przed wydawcami WP i Onetu. Allegro zyskało więcej od Temu

Dwójka najpopularniejszych wydawców w polskim internecie jest niezmienna od wielu miesięcy. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w listopadzie 2024 r. serwisy i aplikacje Grupy Google przyciągnęły 29,09 mln polskich internautów (co dało 97,97 proc. zasięgu), każdego średnio na 22 godziny, 37 minut i 27 sekund, zaś Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) - 26,37 mln użytkowników, przeciętnie na 22 godziny i 31 minut.

Wyniki obu wydawców są stabilne. Miesiąc wcześniej Grupa Google zanotowała 29,05 mln użytkowników, 97,79 proc. zasięgu oraz 22 godziny, 51 minut i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Meta Platforms - 26,27 mln odwiedzjących, 88,43 proc. zasięgu oraz 23 godziny i 26 sekund średniego czasu.

Allegro z większym wzrostem niż Temu

Za to wraz z rozpoczęciem przedświątecznego okresu zakupowego mocno w górę zwiększyła się miesiąc do miesiąca odwiedzalność czołowych platform e-commerce. Grupa Allegro, do której oprócz Allegro i Allegro Lokalnie należy Ceneo, osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 19,5 do 22,74 mln oraz średniego czasu spędzonego przez każdego z godziny, 47 minut i 17 sekund do godziny, 50 minut i 42 sekund. Wzrost Grupy Allegro w dużym stopniu wynika z tego, że z początkiem listopada włączono do niej domeny ceneo.pl, ceneolokalnie.pl i ebilet.pl oraz aplikację Ceneo, które dotychczas klasyfikowano osobno jako Grupę Ceneo.

Na platformie Temu (jej wydawcą jest Whaleco) liczba polskich internautów zwiększyła się z 16,22 do 17,31 mln, a przeciętny czas korzystania wydłużył z 55 minut i 9 sekund do 57 minut i 49 sekund. Natomiast Grupa Terg, właściciel sieci Medi Expert, zanotował wzrost z 11,18 do 13,33 mln użytkowników.

Grupa Allegro dzięki wzrostowi wysunęła się nad trzech największych wydawców portali horyzontalnych. W tym gronie na czele jest Grupa Polsat-Interia, która przy minimalnym wzroście liczby użytkowników (z 20,78 do 20,81 mln) wykorzystała spadek wyniku Grupy Ringier Axel Springer Polska z 20,81 do 20,53 mln. Natomiast Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 19,82 do 20,5 mln odwiedzających.

grafika

Wśród domen tylko jedna przyciąga ponad 90 proc. polskich internautów. W listopadzie br. Google.com odwiedziło 27,13 ml użytkowników (dało to 91,35 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 54 minuty i 41 sekund, podczas gdy miesiąc wcześniej każdy z 26,97 mln odwiedzających spędził tam średnio godzinę, 55 minut i 13 sekund.

Na przeglądarkowym YouTubie liczba użytkowników wzrosła miesiąc do miesiąca z 19,5 do 20,02 mln, a przeciętny czas korzystania - z 7 godzin i 43 minut do 8 godzin, 9 minut i 20 sekund. Analogiczna wersja Facebooka zanotowała zaś wzrost z 19,3 do 19,74 mln.

grafika

Netflix ma prawie 3 mln użytkowników na komputerach

Na komputerach Grupa Google zanotowała spadek z 21,81 do 21,7 mln użytkowników, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z 7 godzin, 37 minut i 25 sekund do 8 godzin, 12 minut i 21 sekund.

Jeśli chodzi o wydawców e-comemrce, zdecydowanie na czele jest Grupa Allegro (11,18 mln użytkowników oraz godzina, 8 minut i 26 sekund średniego czasu korzystania), natomiast właściciel Media Expert z 4,28 mln odwiedzających wyraźnie wyprzedza Temu (3,79 mln).

grafika

Z kolei Netfliksa na komputerach odwiedziło 2,94 mln polskich internautów, spędzając średnio 11 godzin, 27 minut i 31 sekund. Miesiąc wcześniej platforma miała 2,75 mln użytkowników oraz 11 godzin, 11 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania.

grafika

Na smartfonach i tabletach (Mediapanel nie obejmuje telewizorów smart tv) Grupa Google przyciągnęła 26,71 mln polskich internautów, każdego średnio na 17 godzin, 58 minut i 34 sekundy. Miesiąc wcześniej zanotowała 26,64 mln użytkowników oraz 18 godzin, 41 minut i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W serwisach i aplikacjach Meta Platforms (bez WhatsAppa) średni czas korzystania wyniósł 21 godzin, 39 minut i 6 sekund, a na TikToku - 18 godzin, 2 minuty i 9 sekund.

grafika
grafika

Aplikacja Temu przed TikTokiem i Instagramem

Aplikacja mobilna Google miesiąc do miesiąca zanotowała niewielkie wzrosty: liczba użytkowników zwiększyła się z 24,19 do 24,46 mln zł, a średni czas spędzony przez każdego - z godziny, 22 minut i 53 sekund do godziny, 24 minut i 58 sekund.

Z kolei aplikacja Temu osiągnęła wzrost z 10,11 do 11,21 mln odwiedzających, wysuwając się nad Instagram (wzrost z 10,71 do 10,84 mln użytkowników) i TikToka (z 10,55 do 10,83 mln). Jest zdecydowanie popularniejsza od innych aplikacji zakupowych: Biedronki (9,67 mln odwiedzających), Allegro (8,71 mln), Lidla (7,74 mln) oraz Żabki (7,0 mln).

grafika
grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele