Oto marki, które najmocniej docierają do silversów

Z analizy Sotrendera, który przeanalizował niemal 3 tys. marek i ich działania w social mediach na przestrzeni 2024 roku, by sprawdzić, co miały do zaoferowania marki odbiorcom 55+, wynika że najwięcej reklam osobom najstarszym wyświetliły, podobnie jak w przypadku najmłodszych odbiorców, największe brandy. Na prowadzeniu bez zmian znalazły się Temu, Lidl i SkyShowtime. Biedronka i McDonald’s zostały jednak zastąpione przez polskie platformy zakupowo-sprzedażowe – Allegro i OLX.

Kinga Walczk
Kinga Walczk
Udostępnij artykuł:
Oto marki, które najmocniej docierają do silversów
Pokolenie 50+

Łączna minimalna liczba wyświetleń reklam marki Temu w grupie wiekowej 55+ wyniosła 552 mln, Lidla - 412, Sky Showtime - 257, Allegro - 228, OLX - 192. 

grafika

Waldemar Pawlak postawił na seniorów

Wśród reklamodawców, którzy niemal wszystkie swoje reklamy kierowali do najstarszych odbiorców znalazł się Waldemar Pawlak, którego 93 proc. reklam targetowanych było na najstarszych odbiorców. Z kolei 89 proc. reklam na profilu Twój Ogródek kierowanych było do silversów i seniorów, zaś ponad 80 proc. reklam Planeta.pl (serwisu z newsami klimatycznymi) targetowanych było na osoby 55+.

grafika

Woda Żywiec, SHEIN i PKO BP najpopularniejsze

Najpopularniejsze kreacje wśród odbiorców 55+ dotyczyły z kolei różnych obszarów życia. Reklamą o największym zasięgu była reklama wody Żywiec (Minerals+ – I wracasz do pionu), z zasięgiem na poziomie 1,52 mln. Na drugim miejscu znalazło się SHEIN. Ponownie nie zabrakło również reklamy banku, tym razem PKO Banku Polskiego (Bezpieczne oszczędności). 

W zestawieniu pojawiło się również sporo podmiotów (i ich produktów) ze sfery publicznej (Obligacje Skarbowe, mObywatel, Ministerstwo Cyfryzacji).

grafika

Marki transgeneracyjne

Z kolei największy odsetek reklam do grupy wiekowej 55+ kierowały firmy z branży marketingowej i reklamowej, szukając w ten sposób decydentów czy właścicieli firm. Liczne reklamy z branży podróżniczej, hotelarskiej i nieruchomości wskazywały również, że reklamodawcy liczyli, iż odbiorcy powyżej 55 r.ż. są majętni i stać ich na wyjazdy czy zakup nowego m2. 

Również organizacje NGO chętnie docierały do tej grupy wiekowej, próbując pozyskiwać od nich fundusze. Patrząc na konkretne marki, które wykazywały szczególne zainteresowanie grupą najmłodszą i najstarszą, widoczna jest duża różnorodność. Jednak dwa brandy starały się intensywnie docierać do odbiorców z obu grup – był to chiński SHEIN oraz Bank Pekao S.A.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem