Ten Square Games zarabia mniej od graczy, chociaż nie oszczędza na marketingu. Dywidenda zachęci inwestorów?

Producent gier mobilnych Ten Square Games w 2024 roku zanotował spadek przychodów o 11 proc., głównie wskutek zmniejszenia się popularności jego sztandarowych tytułów „Fishing Clash” i „Hunting Clash”. Nie powstrzymało tego utrzymanie wydatków marketingowych na poziomie sprzed roku. Zarząd spółki proponuje inwestorom wypłatę dywidendy w wysokości 15,73 zł na akcję.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Ten Square Games zarabia mniej od graczy, chociaż nie oszczędza na marketingu. Dywidenda zachęci inwestorów?
Biuro Ten Square Games, fot. materiały prasowe

Przychody grupy kapitałowej Ten Square Games w 2024 roku wyniosły 386,45 mln zł, malejąc o 11,4 proc. z 436,08 mln zł rok wcześniej. Stanowiące zdecydowaną większość wpływy z mikropłatności (licząc z tymi odroczonymi) w grach poszły w dół z 436,87 do 392,98 mln zł, zaś te z reklam – z 6,11 do 4,74 mln.

„Fishing Clash” i „Hunting Clash” mniej popularne

Znacznie mniej pieniędzy niż rok wcześniej gracze zostawili w dwóch najważniejszych tytułach Ten Square Games. Wpływy z mikropłatności w „Fishing Clash” zmalały z 274,23 do 242,62 mln zł, a w „Hunting Clash” – ze 110,5 do 90,17 mln zł.

Z gier generujących mniejsze przychody wzrosty osiągnęły „Real Flight Simulator” (z 18,18 20,43 mln zł) oraz „Wings od Heroes” (z 11,53 do 19,14 mln zł).

grafika

Tendencję spadkową u dwóch kluczowych gier firmy jeszcze lepiej widać w ujęciu kwartalnym. Wpływy z płatności w „Fishing Clash” poszły w dół z 72,56 mln zł w pierwszych kwartale 2023 roku do 59,64 mln zł w czwartym ub.r., zaś w „Hunting Clash” – z 32,39 do 21,35 mln.

Firma w komunikacie prasowym podkreśla, że mimo spadku płatności w obu grach postawiła w IV kwartale na długoterminowe zaangażowanie graczy kosztem krótkoterminowej monetyzacji, wdrażając nowe funkcjonalności ukierunkowane na retencję oraz poprawę doświadczenia w grze.

– Jednocześnie TSG rozpoznało zmiany w zachowaniach oraz oczekiwaniach graczy, co pozwoliło na dostosowanie mechanik rozgrywki i modelu monetyzacji. Te eksperymenty strategiczne dostarczyły cennych wniosków, tworząc jasny plan rozwoju dla flagowych produktów w 2025 roku, która ma ustabilizować ich wyniki i przyspieszyć rozwój Grupy – zaznaczono.

grafika

Roczne przychody Ten Square Games z płatności od Google (głównie z wersji gier na Androida) zmniejszyły się z 243,36 do 205,76 mln zł, a od Apple (z systemu iOS) – ze 161,35 do 127,2 mln zł.

Natomiast wpływy za pośrednictwem platformy Xsolla poszybowały z 19,64 do 46,09 mln zł.

grafika

Europa to za mało

Przychody z płatności w Europie zmalały jedynie ze 178,02 do 177,47 mln zł (w Polsce nastąpił wzrost z 23,17 do 24,28 mln),a w Ameryce Południowej – z 12,84 do 11,32 mln zł.

Zdecydowana większość spadku przypada na Amerykę Północną, gdzie wpływy poszły w dół ze 195,65 do 162,72 mln zł.

grafika

Mniejsze wydatki, ale nie na marketing

Grupa Ten Square Games zmniejszyła wydatki rodzajowe o 12,4 proc. do 313,87 mln zł. Koszty usług obcych zmalały z 281,28 do 247,17 mln zł, wynagrodzeń – z 43,51 do 39,27 mln zł, a amortyzacji – z 20,21 do 16,76 mln.

W obszarze sprzedażowym zmalały głównie koszty prowizji (ze 123,63 do 104,38 mln zł) oraz wynagrodzeń i usług podwykonawców (z 20,87 do 17,58 mln).

Ten Square Games rozwija własną platformę sprzedażową TSG Store, żeby obniżać średnie koszty prowizji. Celem jest osiągnięcie przez nią 25 proc. udziału w płatnościach w „Fishing Clash” i „Hunting Clash”. W grudniu ub.r. w przypadku „Fishing Clash” ten wskaźnik przekroczył 21 proc. i w pierwszych miesiącach br. dalej rósł.

– Sukces TSG Store doskonale odzwierciedla nasze podejście do zwiększania efektywności operacyjnej na każdym poziomie działalności. Wykorzystując zaawansowane systemy analizy danych i nowoczesne technologie, stworzyliśmy platformę, która jednocześnie podnosi rentowność Grupy i zapewnia realne korzyści graczom – podkreśla w komunikacie Janusz Dziemidowicz, dyrektor technologiczny Ten Square Games.

– To podejście do innowacji jest widoczne w całej Grupie TSG – naszym priorytetem jest wspieranie rozwoju produktów i podnoszenie efektywności operacyjnej poprzez inteligentne wykorzystanie analityki danych i nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Już teraz widzimy wymierne efekty tych działań np. w możliwości redukcji kosztów tłumaczeń dzięki naszemu wewnętrznemu narzędziu językowemu – dodaje.

grafika

Firma nie oszczędzała natomiast na marketingu: nakłady w tym obszarze wyniosły w ub.r. 86,54 mln zł, wobec 86,87 mln.

grafika

W 2023 roku rentowność grupy Ten Square Games pociągnęły w dół odpisy na wartość przejętej kilka lat temu spółki Rortos (41,2 mln zł) oraz na wartości niematerialne (31,69 mln).

W ub.r., już bez takich obciążeń, zysk operacyjny firmy poszybował z 3,52 do 76,52 mln zł, a zysk netto – z 15,21 do 67,08 mln zł.

– 2024 był rokiem intensywnej pracy i odważnych decyzji. Dzięki zdobytej wiedzy mamy pełną jasność co do zmian, które należy wdrożyć, aby zapewnić długoterminowy wzrost TSG. 2025 rok to koniec etapu prób i błędów – to czas działania według precyzyjnie określonego planu, opartego na rzetelnej diagnozie i strategicznych priorytetach. Wzmocniliśmy nasze kompetencje w kluczowych obszarach determinujących sukces Grupy – od LiveOps, przez strategię monetyzacji, po rozwój produktu – podsumowuje w komunikacie Andrzej Ilczuk, CEO Ten Square Games.

Dlatego, choć rynek pozostaje wymagający, mocno wierzę w naszą zdolność do trwałej zmiany trendu w płatnościach naszych głównych tytułów w 2025 roku. Dysponujemy solidnymi fundamentami, dostosowaliśmy strategię rozwoju produktu do zmieniającego się rynku i mamy zespół gotowy do skutecznego realizowania naszej strategii wzrostu – dodaje.

grafika

Propozycja rekordowej dywidendy

Wraz z publikacją wyników finansowych za cały 2024 roku zarząd Ten Square Games przedstawił swoją propozycję co do dywidendy. Chce na nią przeznaczyć 72,69 mln zł jednostkowego zysku netto z ub.r. oraz 27,34 mln zł z kapitału zapasowego.

Do inwestorów ma trafić 100,04 mln zł, co daje 15,73 zł na akcję. Dzień ustalenia prawa do dywidendy zaproponowano na 20 czerwca, a dzień jej wypłaty – na 27 czerwca.

– W uzasadnieniu wniosku zarząd wskazuje, że za przeznaczeniem części zysku zatrzymanego na wypłatę dywidendy przemawia obecna, stabilna sytuacja finansowa spółki oraz chęć zapewnienia akcjonariuszom większego udziału w zyskach spółki – napisano w komunikacie.

W poniedziałek na koniec sesji za akcję Ten Square Games płacono 82,65 zł, co daje stopę proponowanej dywidendy w wysokości aż 19 proc. W ub.r. spółka nie wypłaciła dywidendy, zaś w 2023 roku przekazała inwestorom 52,31 mln zł (po 7,20 zł na akcję).

– Planując długoterminowy rozwój Grupy TSG, zawsze bierzemy pod uwagę nasze zobowiązanie do dzielenia się wypracowaną wartością z akcjonariuszami. Rekordowy skup akcji własnych w 2024 roku był tego wyraźnym dowodem, a rekomendacja wypłaty 100 mln PLN dywidendy w 2025 roku podkreśla nasze konsekwentne podejście do równoważenia inwestycji w rozwój z atrakcyjnymi zwrotami kapitałowymi – zauważa Magdalena Jurewicz, dyrektor finansowy Ten Square Games.

Przez minione 12 miesięcy kurs giełdowy Ten Suare Games zmalał o 8,3 proc., ale od początku stycznia zyskał 14,8 proc. Przy cenie 82,65 zł kapitalizacja spółki wynosi 535,2 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"