Ten Square Games: wpływy i zysk wzrosły ponad czterokrotnie, boom na „Fishing Clash”

Grupa Ten Square Games, producent gier przeglądarkowych i mobilnych, w ub.r. zanotowała 115,26 mln zł przychodów sprzedażowych i 36,47 mln zł zysku netto, wobec 27,03 mln wpływów i 8,41 mln zł zysku netto rok wcześniej. W ub.r. 90,2 proc. wpływów firmy pochodziło z mikropłatności, 84,6 proc. z gier mobilnych, a 88,8 mln zł dała sama gra „Fishing Clash”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Ten Square Games: wpływy i zysk wzrosły ponad czterokrotnie, boom na „Fishing Clash”
Maciej Popowicz

Ogromny wzrost wpływów Ten Square Games wynika głównie ze skoku popularności gry mobilnej „Fishing Clash”. W całym 2017 roku wpływy z niej wyniosły 3,8 mln zł, natomiast w kolejnych kwartałach ub.r. było to 7,56 mln zł, 17,53 mln zł, 28,85 mln zł i 34,83 mln zł (czyli łącznie 88,76 mln zł). Gra w skali globalnej została udostępniona w czwartym kwartale 2017 roku.

Przychody z „Let’s Fish” zwiększyły się w skali roku z 12,81 do 16,45 mln zł, a z „Wild Hunt” - z 864,1 tys. zł do 4,88 mln zł. W sprawozdaniu finansowym firmy napisano, że skokowy wzrost wpływów z tego drugiego tytułu jest związany m.in. ze „zmianami w algorytmach sklepów mobilnych, które mają na celu wspieranie gier o wyższej jakości”.

Z kolei przychody z pozostałych gier firmy zmalały z 9,55 do 6,38 mln zł.

grafika

90 proc. wpływów z mikropłatności w grach

Ten Square Games udostępnia swoje gry w tzw. modelu fremium: są dostępne za darmo, emitowane są tam reklamy, a użytkownicy mogą dokupować dodatkowe atrybuty.

W ub.r. wpływy z mikropłatności od użytkowników wyniosły 105,03 mln zł i stanowiły 90,2 proc. przychodów, natomiast rok wcześniej było to 15,42 mln zł i 57,1 proc. udziału. Natomiast wpływy reklamowe zmalały z 8,87 do 5,97 mln zł, a ich udział - z 32,8 do 5,1 proc. Przychody z licencji zwiększyły się z 2,74 do 5,47 mln zł.

grafika

Wpływy z gier mobilnych poszybowały w górę z 14,81 mln zł w 2017 roku do 98,5 mln zł w ub.r., natomiast przychody z gier przeglądarkowych - z 12,22 do 17,97 mln zł.

grafika

Dwa główne regiony, w których zarabia Ten Square Games, to Europa i Ameryka Północna. W tym pierwszym przychody firmy w skali roku zwiększyły się z 14,49 do 49,16 mln zł (a ich udział w łącznych przychodach - z 53,6 do 42,4 proc.), a w drugim - z 6,66 do 47,74 mln zł (udział wzrósł z 24,6 do 41 proc.).

Mocno w górę poszły też wpływy w pozostałych regionach, kwotowo najbardziej w Azji - z 4,41 do 12,69 mln zł.

grafika

23 mln zł na reklamowanie „Fishing Clash”

Koszty sprzedaży zrealizowanej w ub.r. przez Ten Square Games wyniosły 58,63 mln zł, wobec 7,88 mln zł w 2017 roku. W górę poszybowały przede wszystkim wydatki na usługi obce - z 11,38 do 63,62 mln zł.

W sprawozdaniu firma podała, że jej koszty z tytułu prowizji pobranych przez sklepy z aplikacjami zwiększyły się z 3,6 do 30,1 mln zł. W ub.r. producent przeznaczył 24 mln zł na marketing (z czego 23,4 mln zł na reklamowanie „Fishing Clash”), a rok wcześniej jedynie 1,5 mln zł.

grafika

Zysk operacyjny Ten Square Games wzrósł z 10,86 mln zł w 2017 roku do 44,31 mln zł w ub.r., a zysk netto - z 8,41 do 36,47 mln zł.

grafika

Niebawem premiera „Golf Rush”

W liście do akcjonariuszy prezes Ten Square Games Maciej Popowicz wśród celów firmy na br. wymienił „wzmacnianie pozycji ‘Fishing Clash’, jego dalszy rozwój, monetyzacja, utrzymanie pozycji lidera i wieloletnie utrzymanie, a także „przeniesienie naszych najlepszych doświadczeń z ‘Fishing Clash’ na obszary pokrewne tematycznie, w najbliższej nam niszy sportowo-symulacyjnej”.

Firma skupia się na dwóch nowych grach: „Golf Rush” i grze hobbystycznej bazującej na sukcesie „Fishing Clash”. Tak zwany soft launch (czyli testowe udostępnienie wybranej grupie użytkowników) tej pierwszej jest planowany w najbliższych tygodniach.

Z kolei w ub.r. firma pracowała także nad dwoma grami zespołu Mango. Pierwsza z nich - „Fishing Battle” polegająca na łowieniu ryb na czas - została testowo udostępniona w czerwcu ub.r. Po danych od użytkowników podjęto decyzję o zakończeniu tego projektu.

- Poszukiwanie nowych obszarów w niszach obecnie przez nas niezagospodarowanych. Najciekawsze kierunki rozwoju to gry skierowane do kobiet bazujące na łączeniu casualowych mechanik rozgrywki i najpopularniejszych nisz tematycznych. Obecnie pracujemy nad dwoma takimi tytułami - dodał Maciej Popowicz w liście do akcjonariuszy.

Ten Square Games należy do współtwórców Naszej Klasy

Głównymi akcjonariuszami Ten Square Games są Maciej Popowicz (ma akcje stanowiące 56,01 proc. kapitału) i wiceprezes spółki Arkadiusz Pernal (26,8 proc.). Obaj wiele lat temu byli współtwórcami serwisu Nasza Klasa (obecnie NK.pl), Popowicz w 2008 roku sprzedał pakiet kontrolny witryny estońskiej spółce Forticom.

W maju ub.r. Ten Square Games zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. W ciągu niespełna roku jej kurs wzrósł z 48 do 100 zł, a tym samym kapitalizacja giełdowa poszła w górę z 349,2 do 727,5 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"