Ten Square Games: w drugim kwartale mniejsze wpływy i większy zysk, maleje popularność „Fishing Clash”

Produkująca gry mobilne firma Ten Square Games wypracowała w drugim kwartale 33,4 mln zł zysku netto, o 30,5 proc. więcej niż przed rokiem - wynika z raportu półrocznego spółki. Wynik obniżyły o 3,8 mln zł koszty rezygnacji z produkcji gry "Golf Royale". Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wynosiła 40,5 mln zł.

pap/tw
pap/tw
Udostępnij artykuł:

W raporcie Ten Square Games podano, że po analizie środowiska konkurencyjnego, spółka zdecydowała o zaprzestaniu rozwijania gry „Golf Royale”. W związku z powyższym firma poniosła koszt w wysokości 3,76 mln zł.

"Biorąc pod uwagę rosnącą ilość konkurentów oferujących zaawansowane gry o podobnej tematyce oraz relatywnie wysokie koszty marketingowe w tym segmencie, dalsze inwestowanie w ten tytuł uznano za nieopłacalne" - napisano w raporcie.

"Zasoby osobowe tworzące 'Golf Royale' zostały alokowane głównie do zespołu pracującego nad dalszym rozwojem 'Fishing Clash'" - dodano.

Przychody spółki w drugim kwartale wyniosły 164,9 mln zł i były o 2,8 proc. niższe niż przed rokiem. Na początku lipca spółka podała, że przychody bez uwzględnienia wpływu rozpoznawania przychodów w czasie w II kw. wyniosły 155,1 mln zł.

grafika

Wynik EBITDA sięgnął 43,6 mln zł, co oznacza wzrost o 44 proc. rok do roku. EBITDA była niższa o 2,2 proc. od średniej prognoz biur maklerskich.

Niegotówkowy wpływ programu motywacyjnego na wyniki w drugim kwartale wyniósł 10,3 mln zł.

Mniej grających w „Fishing Clash” i „Hunting Clash”

Wydatki marketingowe Ten Square Games w drugim kwartale wzrosły do 42,4 mln zł z 40,1 mln zł kwartał wcześniej. Nakłady na promocję gry "Fishing Clash" wyniosły 24,8 mln zł i były o 2,2 mln zł wyższe niż w pierwszym kwartale. Na marketing gry "Hunting Clash" spółka wydała 17,4 mln zł, tyle samo co kwartał wcześniej.

Średnia liczba grających w „Fishing Clash” zmalała kwartał do kwartału z 3,85 do 2,93 mln zł (w drugim kwartale ub.r. wynosiła aż 6,91 mln), a tych korzystających z „Hunting Clash” - z 3,14 do 2,24 mln.

- Spadek MAU w Fishing Clash do poziomu  2,9 mln użytkowników w drugim kwartale 2021 roku jest również  skutkiem  poluzowania  lockdownu  w większości krajów, co poskutkowało, zwłaszcza w czerwcu 2021, mniejszą aktywność użytkowników w gach mobilnych - zaznaczono w sprawozdaniu Ten Square Games.

grafika

W lipcu płatności od graczy "Fishing Clash" wyniosły 38,7 mln zł, a wydatki marketingowe sięgnęły 8,2 mln zł. Gra "Hunting Clash" wygenerowała w ubiegłym miesiącu 11,5 mln zł płatności od graczy, przy nakładach marketingowych w wysokości 5,3 mln zł.

Jak podano w raporcie, w pierwszej połowie 2021 roku grupa kontynuowała zapoczątkowane pod koniec 2020 roku prace nad grą "Undead Clash". Kolejnym tytułem będącym w trakcie produkcji jest "Football Elite" - pierwsza w portfolio Ten Square Games gra sportowa oparta o mechanikę slot, m.in. dla fanów footballu amerykańskiego. Zespół w Warszawie prowadzi zaawansowane prace nad nowym tytułem, również opartym o mechanikę typu slot

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"