Przygotowany wspólnie przez WPP i Kantar Millward Brown raport BrandZ Top 100 Most Valuable Chinese Brands ukazuje się cyklicznie od 2014 r. Obejmuje najcenniejsze marki na chińskim rynku klasyfikowane m.in. według ich wyników finansowych oraz opinii jakie mają wśród użytkowników.
Według raportu w 2018 r. 100 najbardziej wartościowych marek zostało w sumie wycenionych na kwotę 683,9 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 23 proc.
W tegorocznej chińskiej edycji BrandZ największą wartość po raz czwarty z rzędu uzyskał koncern Tencent z wynikiem ponad 132,2 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 25 proc.
Większą dynamikę wzrostu (na poziomie 53 proc.) wykazał holding Alibaba zwiększając swoją wartość do ponad 88,6 mld dol. i zajmując 2. miejsce w zestawieniu. Na 3. pozycji pomimo spadku wartości o 15 proc. uplasowała się firma telekomunikacyjna China Mobile, która osiągnęła wynik przekraczający kwotę 49,2 mld dol.

Poniżej pierwsza 10-tka tegorocznego rankingu BrandZ Top 100 Most Valuable Chinese Brands











