Tesco ma przeprosić za nieuczciwe porównania cenowe z Lidlem

Sąd okręgowy w Krakowie uznał, że reklamy Tesco sprzed trzech lat w nieuczciwy sposób porównywały ceny z siecią Lidl. Tesco ma za to przeprosić w swojej gazetce reklamowej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Krakowski sąd orzekł, że reklamy Tesco z wiosny 2009 roku mogły wprowadzać klientów w błąd, m.in. poprzez porównywanie cen w sieciach Tesco i Lidl z różnych dat oraz prezentowanie cen Tesco na niższym poziomie niż w rzeczywistości. Zdaniem sądu takie reklamy naruszyły przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Sąd zakazał Tesco Polska publikacji reklam mogących wprowadzać klienta w błąd oraz zobowiązał sieć do zamieszczenia stosownych przeprosin w swojej gazetce reklamowej. Pozew w tej sprawie złożył zarząd Lidl Polska, którego prezes Michał Łagunionek deklaruje zadowolenie z takiego wyroku.

Orzeczenie nie jest prawomocne. Nie wiadomo jeszcze, czy Tesco Polska będzie się od niego odwoływać. - Nie mamy pisemnego wyroku czy uzasadnienia, a bez tego trudno mówić o ewentualnych dalszych krokach w tej sprawie - mówi nam Michał Sikora z biura prasowego Tesco.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą