Koncern Volkswagena od kilku miesięcy podejmuje próby wszelkich działań mających na celu odbudowę nadszarpniętego wizerunku i odzyskanie zaufania po skandalu z manipulowaniem wskaźnikami emisji spalin w jego samochodach. Jednym z kroków, który miał w tym pomóc ma być rezygnacja z dotychczasowego hasła „Das Auto”.
Kolejnym jest rozpoczęta właśnie kampania wizerunkowa Volkswagena. Wystartowała najpierw w Wielkiej Brytanii, sukcesywnie ma być rozszerzana na kolejne rynki europejskie.

Nowe reklamy mają bardzo emocjonalny wydźwięk. Trwający 60 sekund spot zaczyna się od sceny, w której widzimy kilkuletniego chłopca z ojcem w VW Beetle. Dalej obserwujemy, jak ten chłopiec dorasta - jest kilka lat starszy, potem jako nastolatek jedzie autem z przyjaciółmi, potem bierze ślub, następnie wiezie ciężarną żonę, a na końcu jest ojcem kilkuletniego chłopca, który siedzi na tylnym siedzeniu samochodu. Każda z tych scen i każdy kolejny etap życia bohatera spotu rozgrywa się w innym modelu Volkswagena.
Na końcu spotu lektor mówi, że Volkswagen to coś więcej niż samochód - to towarzysz na całe życie.
Autorem kreacji jest agencja DDB Berlin, która przy tej kampanii pracowała z oddziałami DDB na całym świecie.











