TikTok walczy ze szkodliwymi treściami. Ponad 102 miliony filmów do kosza, 41 tysięcy dotyczyło Ukrainy

W pierwszym kwartale 2022 roku z TikToka usunięto ponad 102 miliony klipów wideo, które nie spełniały regulaminu tej platformy. Większość zamieszczonych filmów została zablokowana przez algorytm przed ich obejrzeniem, a z górą 41 tysięcy materiałów dotyczyło wojny w Ukrainie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
TikTok walczy ze szkodliwymi treściami. Ponad 102 miliony filmów do kosza, 41 tysięcy dotyczyło Ukrainy

TikTok należy obecnie do najpopularniejszych aplikacji społecznościowych na świecie, a według ekspertów przypomina rozpędzoną lokomotywę, która może wygrać w 2022 r. w segmencie platform social media.

Niedawno okazało się, że pomimo solennych zapewnień, iż dane o użytkownikach TikToka nie są przekazywane do Chin szefostwo aplikacji mijało się z prawdą. Jak wynika z nagranych rozmów, platforma pozwalała na przekazywanie informacji o użytkownikach ze Stanów Zjednoczonych do chińskiej centrali ByteDance, koncernu będącego właścicielem TikToka.

Miliony klipów do śmietnika

Teraz podano, że ponad 102,3 mln filmów zostało usuniętych przez TikToka w pierwszym kwartale 2022 r. Firma podkreśla, że dla niej nadrzędnym celem jest dbanie o bezpieczeństwo ponad miliardowej społeczności. By tworzyć przyjazną i otwartą dla każdego cyfrową przestrzeń, platforma na bieżąco reaguje na treści, które naruszają jej Zasady Społeczności oraz Warunki Świadczenia Usług. Najnowszy Raport Egzekwowania Zasad Społeczności przedstawia działania podjęte w pierwszym kwartale 2022 r., chroniące społeczność TikToka przed szkodliwymi treściami.

Oto kluczowe dane z najnowszego raportu TikToka:

  • Ponad 102,3 mln filmów zostało usuniętych globalnie w pierwszym kwartale 2022 r. za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków świadczenia usług, co stanowiło około 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów wideo (w poprzednim kwartale usunięto ponad 85,8 mln filmów).
  • 95,1 proc. treści zostało usuniętych zanim ktokolwiek je zgłosił, a 93,7 proc. w ciągu 24 godzin od ich wstawienia. 90 proc. usuniętych treści nie zostało przez nikogo wyświetlonych.
  • Ponad 5,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad
  • i wytycznych dotyczących reklam.
  • Ponad 41 tys. filmów zostało usuniętych przez zespół ds. bezpieczeństwa zajmujący się wojną w Ukrainie.

TikTok twierdzi, że w obliczu wojny w Ukrainie zainwestował znaczne zasoby w opracowanie i wdrożenie nowych narzędzi zwiększających bezpieczeństwo jego użytkowników oraz chroniących ich przed szkodliwą dezinformacją. Platforma powiększyła swoje zasoby moderacyjne, zwiększyła wydatki na współpracę z partnerami fact-checkingowymi, uruchomiła pilotażową wersję polityki dotyczącej mediów kontrolowanych przez państwo, a od 6 marca br. - w związku z rosyjską ustawą o tzw. „fake newsach” - zawiesiła na terenie Rosji możliwość prowadzenia transmisji na żywo oraz publikowania nowych treści.

Zespół ds. bezpieczeństwa zajmujący się wojną w Ukrainie usunął 41 191 filmów, z których 87 proc. naruszało zasady TikToka dotyczące szkodliwych dezinformacji. Zdecydowana większość (78 proc.) została zidentyfikowana proaktywnie, przez zespół ds. bezpieczeństwa TikToka.

Partnerzy weryfikujący fakty pomogli w ocenie 13 738 filmów na całym świecie. Przy 5600 filmach dodano informacje dla widzów, że treści nie można było zweryfikować.

Oznaczono także treści z 49 kont kontrolowanych przez rosyjskie państwo. Na całym świecie zidentyfikowano i usunięto z kolei 6 sieci kont i 204 konta stworzone w celu skoordynowanych działań mających na celu wpływanie na opinię publiczną i wprowadzanie użytkowników w błąd co do ich tożsamości.

W pierwszym kwartale 2022 r. TikTok zapowiedział dwie nowe funkcje, których celem jest poprawa samopoczucia użytkowników platformy: panel czasu ekranowego oraz alerty o czasie spędzonym przed ekranem. Obie funkcje mają pomóc w kontrolowaniu korzystania z aplikacji i zachęcać użytkowników do różnorodnej rozrywki. Specjalnie dla młodszej grupy użytkowników (od 13 do 17 lat) wprowadzone zostały także cotygodniowe podpowiedzi: w przypadku, gdy użytkownik będzie korzystać z aplikacji przez ponad 100 minut w ciągu jednego dnia, gdy następnym razem otworzy aplikację otrzyma informację przypominającą o narzędziu do ustalania na ekranie limitu czasu na korzystanie z TikToka.

Platforma wprowadziła także funkcję „Informacje o tej reklamie”, która pozwoli społeczności TikToka dowiedzieć się więcej na temat personalizacji reklam. Ma to być kolejny krok firmy w stronę zwiększania przejrzystości jej praktyk reklamowych. Dzięki funkcji każdy członek platformy może kliknąć w dowolną reklamę, która pojawi się w jego kanale i dowiedzieć się, dlaczego to właśnie on jest jej odbiorcą.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"