TikTok porzuca zakupowy livestreaming w Europie i USA. Powodem fiasko projektu w Wielkiej Brytanii

TikTok zrezygnował z rozszerzenia swojej platformy TikTok Shop na Europę i Stany Zjednoczone - wynika z doniesień "Financial Times". Powód? Rozwiązanie polegające na prowadzeniu livestreamingu połączonego z zakupami online nie spotkało się z sukcesem w Wielkiej Brytanii, choć wcześniej sprawdziło się Chinach i innych krajach azjatyckich. Przedstawiciele TikToka nie potwierdzają zastopowania prac nad ekspansją TikTok Shop.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
TikTok porzuca zakupowy livestreaming w Europie i USA. Powodem fiasko projektu w Wielkiej Brytanii
fot. YouTube/TikTok

W grudniu 2021 r. TikTok wystartował w Wielkiej Brytanii z nowym formatem zakupów online na żywo. Projekt nosi nazwę TikTok Shop. W trakcie organizowanych wydarzeń mających cechy livestreamu użytkownicy mogą się bawić i jednocześnie kupować rekomendowane produkty.

Nici z Europy i USA

Wielka Brytania była pierwszym rynkiem poza Azją, gdzie trafił e-commerce livestream w wydaniu TikToka. Poza nim oferta jest obecna w Chinach, Tajlandii, Malezji, Wietnamie i Indonezji.

Okazuje się jednak, że coś poszło nie tak. Według informacji podanych przez „Financial Times”, TikTok porzuca plany rozszerzenia platformy TikTok Shop w USA i Europie po tym, jak przedsięwzięcie nie znalazło wielu odbiorców, i nie zdobyło przyczółka w Wielkiej Brytanii.

Na Wyspach Brytyjskich projekt zakupów na żywo nie nabrał rozpędu, a influencerzy prowadzący transmisje na tym rynku zaczęli z nich rezygnować.

Internetowi twórcy wskazywali m.in. na produkty niskiej jakości, które mają oferować, długie godziny pracy i niskie wynagrodzenie jako główne powody rezygnacji. Inne problemy związane były z łańcuchem dostaw i problemami z zamówieniami, które sprawiły, że influencerzy zostali zasypani oburzonymi komentarzami od niezadowolonych kupujących.

 - Rynek po prostu jeszcze nie istnieje - powiedział cytowany przez FT anonimowy pracownik TikToka. - Ogólna świadomość konsumentów i wdrażanie takich projektów są wciąż niskie.

- Nieustannie poszukujemy sposobów na poprawianie wrażeń z użytkowania aplikacji przez naszą społeczność i regularnie testujemy nowe funkcje, które inspirują kreatywność, przynoszą radość i wprowadzają innowacje do TikToka na rynkach na całym świecie. TikTok jest dla marek kreatywnym sposobem na prawdziwe dotarcie do odbiorców, a my z prawdziwą ekscytacją eksperymentujemy z nowymi rozwiązaniami komercyjnymi, które umożliwią naszej społeczności odkrywanie i angażowanie się w to, co uwielbia - podał TikTok w oświadczeniu.

W rozmowie z nami przedstawiciele platformy nie potwierdzili zastopowania ani opóźnienia prac nad tym rozwiązaniem dla europejskich rynków, jakkolwiek jest to rozwiązanie dla którego nie ma sztywno określonych terminów kolejnych wdrożeń.

Zgodnie z doniesieniami, w ostatnim czasie wielu pracowników działu e-commerce TikToka w Londynie odeszło, bowiem uznali firmę za wrogie środowisko pracy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"