TikTok należy obecnie do najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, angażuje też coraz mocniej polskich użytkowników.
Według najnowszych danych średni czas spędzany przez polskich internautów na TikToku wydłużył się w czerwcu o prawie 80 minut, platforma wyprzedza pod tym względem Facebooka, którego odwiedza prawie 90 proc. internautów w naszym kraju. Spore spadki wyników zanotowały natomiast Twitter i Wykop.
TikTok zamiast wiadomości?
Już wcześniej eksperci, w rozmowach z Wirtualnemedia.pl podkreślali, że TikTok przestał być „zabawką dla młodzieży”, a stał się poważnym graczem w planach komunikacji marketingowej firm. Teraz okazuje się, że TikTok może zawalczyć o pozycję także w rywalizacji w wyścigu mediów informacyjnych.
Ja wynika z raportu, do którego dotarł „The Guardian”, TikTok jest najszybciej rozwijającym się źródłem wiadomości dla dorosłych Brytyjczyków.

Ofcom (brytyjski regulator internetu i mediów) twierdzi, że TikTok jest używany obecnie przez 7 proc. dorosłych Brytyjczyków jako medium informacyjne, w porównaniu z 1 proc. w 2020 r. Według analityków, ten wzrost jest napędzany przede wszystkim przez młodych użytkowników, z połową odbiorców wiadomości w wieku od 16 do 24 lat.
- Nastolatki w dzisiejszych czasach coraz rzadziej sięgają po gazetę lub nastawiają się na wiadomości telewizyjne, zamiast tego wolą być na bieżąco, przewijając swoje kanały społecznościowe - stwierdził w raporcie Yih-Choung Teh, dyrektor grupy Ofcom ds. strategii i badań. - I chociaż młodzi ludzie uważają, że wiadomości w mediach społecznościowych są mniej wiarygodne, oceniają te usługi bardziej wysoko za dostarczanie szeregu opinii na temat aktualnych wydarzeń dnia, niż w wypadku innych dostawców newsów. Badanie Ofcomu wykazało ponadto, że oficjalne media informacyjne muszą konkurować z obywatelskimi dziennikarzami z TikToka jako źródłem wiadomości na platformie.

Raport Ofcom pokazuje jednak, że TikTok pozostaje póki co w tyle za konwencjonalnymi źródłami wiadomości i jedną potęgą mediów społecznościowych w szczególności. Najpopularniejszym źródłem wiadomości wśród dorosłych pozostaje BBC One (53 proc.), za nim ITV (35 proc.), a następnie Facebook (32 proc.), który pozostaje najpopularniejszym źródłem wiadomości w mediach społecznościowych. Wśród gazet najpopularniejsze są „Daily Mail” i „Mail on Sunday” (15 proc.), a następnie Guardian i Observer (10 proc.).
Ofcom stwierdził, że młodsze grupy wiekowe znacznie częściej korzystają z internetu i mediów społecznościowych w celu uzyskania wiadomości, podczas gdy ich starsi koledzy preferują prasę, radio i telewizję.











