TikTok należy obecnie do najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, angażuje też coraz mocniej polskich użytkowników. Według najnowszych danych średni czas spędzany przez polskich internautów na TikToku wydłużył się w czerwcu o prawie 80 minut, platforma wyprzedza pod tym względem Facebooka, którego odwiedza prawie 90 proc. internautów w naszym kraju. Spore spadki wyników zanotowały natomiast Twitter i Wykop.
Napisy w różnych językach
Teraz TikTok rozpoczął wprowadzanie nowego rozwiązania w aplikacji, które ma pomóc w jej dalszym, globalnym rozwoju. Firma przypomina, że w 2021 r. udostępniła twórcom opcję dodawania napisów, dzięki której ich filmy stały się łatwiej dostępne dla użytkowników platformy.
Obecnie TikTok prezentuje nowe narzędzia napisów i tłumaczeń, których zadaniem będzie przełamanie bariery językowej i tym samym udostępnienie różnorodnego, globalnego kontentu większej grupie odbiorców.

Napisy będą początkowo wspierane w wybranych językach m.in. angielskim, niemieckim, włoskim, hiszpańskim, portugalskim, koreańskim, indonezyjskim, mandaryńskim czy tureckim. W najbliższych miesiącach planowane jest rozszerzenie ich o kolejne opcje językowe. Najnowsze aktualizacje dotyczące napisów i tłumaczeń obejmują:
- Automatycznie generowane napisy: użytkownicy zyskują możliwość włączenia automatycznych napisów do interesujących ich filmów.
- Tłumaczenia napisów i opisów filmów: użytkownicy mogą przetłumaczyć załączone do filmu napisy i cieszyć się materiałami - nawet jeśli nie znają języka, w którym zostały stworzone.
- Tłumaczenia naklejek tekstowych.
- Te wygodne rozwiązania językowe pomagają nam w pokonywaniu barier komunikacyjnych i zbliżają do siebie członków naszej globalnej społeczności – zaznacza TikTok w komunikacie na blogu. - Materiały naszych twórców już wkrótce będą mogły być jeszcze bardziej dostępne dla użytkowników z całego świata - bez względu na to jakim językiem się posługują i gdzie mieszkają – zapewnia firma.












