Jak podaje TikTok, wprowadzone zmiany „mają jeszcze mocniej ograniczyć ryzyko wykorzystania TikToka do wywierania politycznego wpływu na opinię publiczną w innych krajach”, co jest „szczególnie ważne przed wyborami do Parlamentu Europejskiego oraz przy napiętej sytuacji geopolitycznej”. Zmiany zostały już wprowadzone w życie.
Platforma wprowadzi również rozszerzone i częstsze raportowanie na temat prób jej wykorzystania do operacji wywierania wpływu (z kwartalnego na miesięczne). Do tej pory obszar ten stanowił część Raportu Egzekwowania Zasad Społeczności. Od 27 maja dostępna jest poświęcona temu sekcja, bardziej szczegółowa i częściej aktualizowana, uwzględniająca, m.in., próby powrotu wcześniej usuniętych siatek kont.

Raporty wpływu na TikToku
Od stycznia do kwietnia 2024 r. TikTok powstrzymał 15 kampanii mających na celu wywieranie wpływu i usunął 3 001 powiązanych z nimi kont. Zazwyczaj głównym ich celem było wpłynięcie na prowadzony w danych rynkach dyskurs polityczny, często związany z wyborami (np. wyborami prezydenckimi w Indonezji, parlamentarnymi w Serbii) albo istotnymi lokalnymi kwestiami społeczno-politycznymi (np w Wielkiej Brytanii czy Niemczech) – wylicza TikTok.











