TikTok usprawnia handel społecznościowy dzięki trzem nowym formatom reklam

TikTok wprowadza rozwiązanie handlowe o nazwie Shopping Ads, które obejmuje trzy nowe formaty reklamowe. Są one dostępne obecnie w fazie testów, ponieważ platforma modyfikuje swoją strategię handlu społecznościowego przed sezonem świątecznym. Formaty są dostępne w jednym celu zakupu mediów, zwanym sprzedażą produktów, w menedżerze reklam aplikacji.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

TikTok zmienia podejście do handlu społecznościowego, aby - jak podano w komunikacie - usprawnić proces dla marketerów, którzy planują zwiększyć sprzedaż w okresie przedświątecznym w IV kwartale br. Nowe formaty reklam produktowych mają na celu uproszczenie odkrywania produktów i przeglądania dla użytkowników aplikacji.

Reklamy produktowe emitowane na żywo mogą pomóc w zwiększeniu zainteresowania rodzajami transmisji na żywo, z którymi TikTok podobno miał trudności. Technologia jest testowana tylko na rynkach, na których TikTok Shop (funkcja zakupów na żywo firmy ByteDance) jest już dostępna. Należą do nich Wielka Brytania, Indonezja, Malezja, Filipiny, Singapur, Tajlandia, Wietnam oraz wybrane „dozwolone” konta w USA

Reklamy produktowe wideo, które są testowane na całym świecie, można dostosować na dwa sposoby: z ukierunkowaniem na produkt w celu dotarcia do odbiorców o dużych skłonnościach do zakupu lub z przesłaniem budującym markę, aby zwiększyć zainteresowanie wśród pożądanych grup konsumentów. Tymczasem reklamy z listą katalogów nie wymagają tworzenia dodatkowych zasobów poza połączonym katalogiem w celu zaoszczędzenia czasu i zasobów marketerów. Są otwarte do testowania dla reklamodawców w USA.

Nie będzie reklam kolekcji

Wraz z wprowadzeniem reklam produktowyc TikTok odchodzi od reklam kolekcji i dynamicznych reklam z prezentacją, ale będą one dostępne do końca roku. W opublikowanym ogłoszeniu szczegółowo opisano, w jaki sposób marki mogą uzyskać dostęp do nowszych ofert, takich jak reklamy produktowe wideo, które łączą najlepsze aspekty reklam kolekcji i dynamicznych reklam z prezentacją.

Reklamodawcy TikTok, którzy kupują tylko reklamy standardowe, znajdują się na poziomie zerowym w aplikacji i nie mogą brać udziału w testach reklam produktowych. Ci, którzy stosują „zaawansowane sygnały” w swoich działaniach marketingowych i łączą uaktualnienie katalogu z poziomem pierwszym i mogą brać udział w testach. Poziom drugi osiąga się, trafiając we wszystkie te testy porównawcze i logując się do sklepu TikTok, który otwiera możliwość sprzedaży produktów za pośrednictwem transmisji na żywo.   

TikTok dodatkowo nawiązał współpracę ze Smartly.io , platformą do automatyzacji reklam społecznościowych, która jako pierwsza współpracuje z rozwiązaniem Shopping Ads. Smartly.io może pomóc markom w zarządzaniu kampaniami, optymalizacji i raportowaniu, a w dalszej części roku wprowadzi narzędzie do automatyzacji kreatywnej. TikTok skorzystał również z okazji, aby podkreślić powiązania z firmami e-commerce, takimi jak Shopify, Ecwid, BigCommerce i WooCommerce.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025