W polskim internecie niezmiennie dwaj wydawcy przekraczają 90 proc. zasięgu i przyciągają użytkowników najdłużej. Według badania Mediapanel w marcu br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 29,15 proc. internautów, czyli 98,26 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju, spędzając średnio po 25 godzin.
Natomiast Meta Platforms zanotowała 27 mln polskich użytkowników, 91,01 proc. zasięgu i też 25 godzin przeciętnego czas korzystania. Należący do koncernu komunikator WhatsApp, w Mediapanelu klasyfikowany osobno, przyciągnął 15,67 mln internautów, każdego średnio na 2 godziny, 59 minut i 24 sekundy.
Nieco mniej użytkowników miał TikTok - 14,51 mln, przy czym każdy spędził na platformie przeciętnie 19 godzin, 9 minut i 46 sekund.
Wirtualna Polska przed RASP, Agora przed Polska Press
Z polskich wydawców na czele pozostaje Grupa Wirtualna Polska, której witryny i aplikacje odwiedziło 23,14 mln internautów, dając 77,99 proc. zasięgu oraz spędzając średnio 2 godziny, 30 minut i 55 sekund. Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała 11,12 mln użytkowników, 74,56 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 8 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Agora utrzymała nieznaczną przewagę zasięgową nad Polska Press (18,33 mln wobec 18,32 mln użytkowników), czas korzystania z jej platform jest prawie trzy razy wyższy (43 minuty i 58 sekund) niż u konkurenta (15 minut i 50 sekund).
Witryny i aplikacje Grupy TVN przyciągnęły 13,03 mln internautów, każdego średnio na 59 minut i 18 sekund. Natomiast Netflixa odwiedziło 12,19 mln użytkowników, spędzając przeciętnie po 5 godzin, 42 minuty i 32 sekundy. Miesiąc wcześniej platformę odwiedziło 12,58 mln internautów, spędzając przeciętnie po 5 godzin, 47 minut i 29 sekund.
Łączna liczba internautów w Polsce według Mediapanelu była taka sama jak w lutym: 29,7 mln. Natomiast liczba tych korzystających z sieci codziennie zmalała z 26,1 do 25,9 mln.

Dłużej na Google, Facebooku i YouTubie
Na Google.com miesiąc do miesiąca liczba użytkowników zwiększyła się z 27,72 do 27,9 mln, a średni czas spędzony przez każdego - o ponad 14 minut, do 2 godzin, 36 minut i 14 sekund.
Przeglądarkowy Facebook przy spadku liczby odwiedzających z 23,27 do 23,1 mln zanotował wzrost przeciętnego czasu korzystania z 3 godzin, 48 minut i 26 sekund do 4 godzin, 9 minut i 47 sekund. W wersji www YouTube’a liczba użytkowników wzrosła z 22,55 do 22,87 mln, a średni czas korzystania o prawie 15 minut, do 7 godzin, 22 minut i 46 sekund.
Na Interii liczba odwiedzających poszła w górę z 14,94 do 15,83 mln, natomiast OLX.pl zanotował spadek z 12,67 do 12,27 mln.

Na komputerach Grupa Google zanotowała 23,77 mln użytkowników oraz 9 godzin, 15 minut i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania, to wzrosty w porównaniu do lutego, gdy miała 23,49 mln internautów oraz 8 godzin, 45 minut i 9 sekund średniego czasu.
Wzrosły też wyniki kolejnych wydawców, najwięcej zyskała Grupa Polsat-Interia: z 8,35 do 8,88 mln użytkowników oraz z godziny, 24 minut i 10 sekund do godziny, 33 minut i 3 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Natomiast na Netfliksie ubyło internautów (spadek z 5,04 do 4,71 mln), a średni czas spędzony przez każdego zmalał minimalnie.

Na Google.com w porównaniu ze styczniem liczba użytkowników zwiększyła się z 22,66 do 22,89 mln, w przeglądarkowym YouTubie - z 17,99 do 18,62 mln, a na przeglądarkowym Facebooku - z 17,09 do 17,29 mln. W każdym wydłużył się też średni czas korzystania, najmocniej w przypadku Facebooka - z 4 godzin, 43 minut i 23 sekund do 5 godzin, 8 minut i 16 sekund.
Za to OLX.pl zanotował spadek z 5,61 do 5,38 mln odwiedzających.
TikTok: mniej użytkowników, ale na dłużej

Na smartfonach i tabletach dwóch wydawców przekracza 80 proc. zasięgu. W marcu Grupa Google zanotowała 26,21 mln użytkowników oraz 19 godzin i prawie 58 sekund średniego czasu korzystania, a Meta Platforms (bez WhatsAppa) - 24,19 mln odwiedzających i 24 godziny średniego czasu.
Na TikToku, w wersji www i aplikacji, każdy z 13,1 mln internautów spędził przeciętnie 21 godzin, 7 minut i 6 sekund.
Wśród czołowych serwisów www żaden nie przyciągał internautów na ponad godzinę. Na WP.pl 16,3 mln użytkowników spędziło średnio po 55 minut i 52 sekundy, przeglądarkowy YouTube zanotował 46 minut i 38 sekund, a Google.com - 43 minuty i 45 sekund.

Aplikacja mobilna Google zanotowała spadek z 23,87 do 23,63 mln użytkowników, ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 4,5 minuty, do godziny, 43 minut i sekundy. Podobnie zmieniły się wyniki aplikacji Facebooka: liczba odwiedzających zmalała z 21,84 do 21,4 mln, za to przeciętny czas korzystania wzrósł o 54 minuty, do 16 godzin, 58 minut i 7 sekund.
Aplikacja YouTube zanotowała spadek z 21,85 do 21,22 mln internautów i zsunęła się na trzecie miejsce.
Pod względem średniego czasu korzystania bezkonkurencyjny pozostaje TikTok - ten parametr w aplikacji zwiększył się z 23 godzin i prawie 24 minut do 26 godzin, przy spadku liczby użytkowników z 10,8 do 10,59 mln.
Aplikacja Allegro, liderująca zdecydowanie wśród tych audytowanych w Mediapanelu, zanotowała spadek liczby użytkowników z 9,07 do 8,72 mln, natomiast średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 16,5 minuty do 2 godzin, 5 minut i 52 sekund.
Natomiast w aplikacji Jakdojade liczba odwiedzających zwiększyła się z 3,09 do 3,23 mln, a Nowej Poczcie Interia - z 1,07 do 1,14 mln, a w Playerze - z 1,06 do 1,16 mln.











