Ponad doba na TikToku, Netflix ze spadkiem. W Polsce liderem Google

Liderem zasięgowym w polskim internecie pozostaje Google. W aplikacji mobilnej TikToka średni czas korzystania przekroczył dobę, Agora utrzymała niewielką przewagę nad Polska Press, a spadek zanotował Netlix - pokazują marcowe wyniki Mediapanelu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W polskim internecie niezmiennie dwaj wydawcy przekraczają 90 proc. zasięgu i przyciągają użytkowników najdłużej. Według badania Mediapanel w marcu br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 29,15 proc. internautów, czyli 98,26 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju, spędzając średnio po 25 godzin.

Natomiast Meta Platforms zanotowała 27 mln polskich użytkowników, 91,01 proc. zasięgu i też 25 godzin przeciętnego czas korzystania. Należący do koncernu komunikator WhatsApp, w Mediapanelu klasyfikowany osobno, przyciągnął 15,67 mln internautów, każdego średnio na 2 godziny, 59 minut i 24 sekundy.

Nieco mniej użytkowników miał TikTok - 14,51 mln, przy czym każdy spędził na platformie przeciętnie 19 godzin, 9 minut i 46 sekund.

Wirtualna Polska przed RASP, Agora przed Polska Press

Z polskich wydawców na czele pozostaje Grupa Wirtualna Polska, której witryny i aplikacje odwiedziło 23,14 mln internautów, dając 77,99 proc. zasięgu oraz spędzając średnio 2 godziny, 30 minut i 55 sekund. Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała 11,12 mln użytkowników, 74,56 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 8 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Agora utrzymała nieznaczną przewagę zasięgową nad Polska Press (18,33 mln wobec 18,32 mln użytkowników), czas korzystania z jej platform jest prawie trzy razy wyższy (43 minuty i 58 sekund) niż u konkurenta (15 minut i 50 sekund).

Witryny i aplikacje Grupy TVN przyciągnęły 13,03 mln internautów, każdego średnio na 59 minut i 18 sekund. Natomiast Netflixa odwiedziło 12,19 mln użytkowników, spędzając przeciętnie po 5 godzin, 42 minuty i 32 sekundy. Miesiąc wcześniej platformę odwiedziło 12,58 mln internautów, spędzając przeciętnie po 5 godzin, 47 minut i 29 sekund.

Łączna liczba internautów w Polsce według Mediapanelu była taka sama jak w lutym: 29,7 mln. Natomiast liczba tych korzystających z sieci codziennie zmalała z 26,1 do 25,9 mln.

grafika

Dłużej na Google, Facebooku i YouTubie

Na Google.com miesiąc do miesiąca liczba użytkowników zwiększyła się z 27,72 do 27,9 mln, a średni czas spędzony przez każdego - o ponad 14 minut, do 2 godzin, 36 minut i 14 sekund.

Przeglądarkowy Facebook przy spadku liczby odwiedzających z 23,27 do 23,1 mln zanotował wzrost przeciętnego czasu korzystania z 3 godzin, 48 minut i 26 sekund do 4 godzin, 9 minut i 47 sekund. W wersji www YouTube’a liczba użytkowników wzrosła z 22,55 do 22,87 mln, a średni czas korzystania o prawie 15 minut, do 7 godzin, 22 minut i 46 sekund.

Na Interii liczba odwiedzających poszła w górę z 14,94 do 15,83 mln, natomiast OLX.pl zanotował spadek z 12,67 do 12,27 mln.

grafika

Na komputerach Grupa Google zanotowała 23,77 mln użytkowników oraz 9 godzin, 15 minut i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania, to wzrosty w porównaniu do lutego, gdy miała 23,49 mln internautów oraz 8 godzin, 45 minut i 9 sekund średniego czasu.

Wzrosły też wyniki kolejnych wydawców, najwięcej zyskała Grupa Polsat-Interia: z 8,35 do 8,88 mln użytkowników oraz z godziny, 24 minut i 10 sekund do godziny, 33 minut i 3 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Natomiast na Netfliksie ubyło internautów (spadek z 5,04 do 4,71 mln), a średni czas spędzony przez każdego zmalał minimalnie.

grafika

Na Google.com w porównaniu ze styczniem liczba użytkowników zwiększyła się z 22,66 do 22,89 mln, w przeglądarkowym YouTubie - z 17,99 do 18,62 mln, a na przeglądarkowym Facebooku - z 17,09 do 17,29 mln. W każdym wydłużył się też średni czas korzystania, najmocniej w przypadku Facebooka - z 4 godzin, 43 minut i 23 sekund do 5 godzin, 8 minut i 16 sekund.

Za to OLX.pl zanotował spadek z 5,61 do 5,38 mln odwiedzających.

grafika

TikTok: mniej użytkowników, ale na dłużej

Na smartfonach i tabletach dwóch wydawców przekracza 80 proc. zasięgu. W marcu Grupa Google zanotowała 26,21 mln użytkowników oraz 19 godzin i prawie 58 sekund średniego czasu korzystania, a Meta Platforms (bez WhatsAppa) - 24,19 mln odwiedzających i 24 godziny średniego czasu.

Na TikToku, w wersji www i aplikacji, każdy z 13,1 mln internautów spędził przeciętnie 21 godzin, 7 minut i 6 sekund.

grafika

Wśród czołowych serwisów www żaden nie przyciągał internautów na ponad godzinę. Na WP.pl 16,3 mln użytkowników spędziło średnio po 55 minut i 52 sekundy, przeglądarkowy YouTube zanotował 46 minut i 38 sekund, a Google.com - 43 minuty i 45 sekund.

grafika

Aplikacja mobilna Google zanotowała spadek z 23,87 do 23,63 mln użytkowników, ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 4,5 minuty, do godziny, 43 minut i sekundy. Podobnie zmieniły się wyniki aplikacji Facebooka: liczba odwiedzających zmalała z 21,84 do 21,4 mln, za to przeciętny czas korzystania wzrósł o 54 minuty, do 16 godzin, 58 minut i 7 sekund.

Aplikacja YouTube zanotowała spadek z 21,85 do 21,22 mln internautów i zsunęła się na trzecie miejsce.

Pod względem średniego czasu korzystania bezkonkurencyjny pozostaje TikTok - ten parametr w aplikacji zwiększył się z 23 godzin i prawie 24 minut do 26 godzin, przy spadku liczby użytkowników z 10,8 do 10,59 mln.

grafika

Aplikacja Allegro, liderująca zdecydowanie wśród tych audytowanych w Mediapanelu, zanotowała spadek liczby użytkowników z 9,07 do 8,72 mln, natomiast średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 16,5 minuty do 2 godzin, 5 minut i 52 sekund.

Natomiast w aplikacji Jakdojade liczba odwiedzających zwiększyła się z 3,09 do 3,23 mln, a Nowej Poczcie Interia - z 1,07 do 1,14 mln, a w Playerze - z 1,06 do 1,16 mln.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu