Time Warner chce za 1,4 mld dolarów kupić firmę Endemol

Amerykański koncern medialny Time Warner złożył ofertę zakupu firmy producenckiej Endemol, która zajmuje się głównie produkcją programów typu reality-show. Daje za nią 1,4 mld dolarów.

PP / Los Angeles Times
PP / Los Angeles Times
Udostępnij artykuł:

Jak podał dziennik “Los Angeles Times”, Time Warnerowi zależy na zakupie Endemolu, aby zapełnić jego produkcjami telewizyjnymi swoje kanały telewizyjne na całym świecie. Charlie Gardner, rzecznik Endemolu, powiedział gazecie, że firma nie jest zaskoczona propozycją ze strony Time Warner. Dodał, że Endemol obecnie zadłużony jest na 2,75 mld dolarów. Producent stara się osiągnąć porozumienie ze swoimi pożyczkodawcami. Endemol ma w ofercie prawie 2500 różnych programów, emitowanych m.in. na terenie Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Francji, Niemiec, Włoch, na Bliskim Wschodzie, Holandii, Rosji i Hiszpanii. Spółka jest właścicielem takich formatów reality jak “Big Brother” czy “Fear Factor”, zajmuje się też produkcją seriali. W Polsce obecnie produkcje Endemola można oglądać w TVP 2 (serial “Wiadomości  z drugiej ręki”, teleturniej “Postaw na milion”) czy na antenie Viva Polska (reality-show “Łowy króla disco”). Niebawem firma rozpocznie realizację nowego serialu sensacyjnego dla Canal+ (poznaj szczegóły) Time Warner, właściciel takich marek telewizyjnych jak CNN, HBO i Cartoon Network, wymieniany był ostatnio jako jeden z najpoważniejszych kandydatów do zakupu pakietu kontrolnego akcji Grupy TVN. Ostatecznie Grupa ITI zdecydowała się na dalsze rozmowy tylko z francuskim koncernem Vivendi (więcej na ten temat).  

PP / Los Angeles Times
Autor artykułu:
PP / Los Angeles Times
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech