TME przeprowadza migrację do Google Universal Analytics wykorzystując Google Tag Manager

Poprzez swoją stronę internetową firma TME (jeden z największych dystrybutorów komponentów elektronicznych w Europie) realizuje rocznie niemal 480.000 zamówień - co stanowi 74% wszystkich zamówień składanych przez klientów.  

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Sprawia to, że kanał internetowy jest jednym z głównych źródeł informacji o klientach i ich nawykach zakupowych. Zespół odpowiedzialny za analitykę internetową stanął przed wyzwaniem migracji zaawansowanej instalacji Urchin i Google Analytics do Google Universal Analytics w celu zapewnienia jeszcze lepszej jakości wniosków.

TME stanęło przed zadaniem przeniesienia rozbudowanej instalacji Urchin i Google Analytics do Google Universal Analytics. Zadanie to było dużym wyzwaniem, dane zbierane przez te narzędzia służyły to przygotowania raportów, które trafiały do kluczowych osób w marketingu, IT i do grup asortymentowych odpowiedzialnych za rozwój oferty produktów. Dodatkowo część danych była pobierana do wewnętrznych baz danych w celu przeprowadzania bardziej zaawansowanych analiz sprzedażowych powiązanych z ruchem na stronie.

„Migracja z jednego do drugiego narzędzia analitycznego może wydawać się prosta, ale w naszym przypadku mówimy o często zmieniającej się witrynie, posiadającej wiele rozbudowanych funkcjonalności dla branży B2B. Duży ruch na stronie, 23 wersje językowe oraz ponad 200 niestandardowych interakcji i procesów poddawanych analizie wymusza wiele nieszablonowych rozwiązań. Informacje zbierane przez Google Analytics wykorzystywane są w firmie do optymalizacji działań marketingowych, podejmowania decyzji związanych z rozwojem samej strony jak i oferty produktów. Nie mogliśmy pozwolić na to, aby ciągłość i poprawność zbieranych danych została zakłócona. Sama migracja jak i rozszerzenie zakresu zbieranych danych pozwoli nam w najbliższej przyszłości lepiej dostosować witrynę oraz ofertę do oczekiwań naszych klientów.” – mówi Mariusz Trzonek, Lider działu analiz e-commerce w TME.

Conversion, który jest certyfikowanym partnerem Google Analytics i Autoryzowanym Dystrybutorem Google Analytics Premium, został wybrany jako partner migracji. W trakcie prac wdrożeniowych firma wykorzystała Google Tag Managera — narzędzie do zarządzania skryptami — dzięki któremu było możliwe znaczne odciążenie wewnętrznego działu IT firmy TME. Takie rozwiązanie umożliwiło znaczne przyspieszenie migracji.

„W trakcie migracji zadbaliśmy o to, aby zostały wykorzystane najnowsze funkcjonalności Google Analytics: wdrożenie User ID pomaga zrozumieć interakcje użytkowników pomiędzy różnymi urządzeniami (komputerami, tabletami i komórkami), a wykorzystane zmienne niestandardowe umożliwiają łatwą analizę i porównanie efektywności poszczególnych wersji językowych oraz m.in. porównanie zachowania użytkowników, którzy reprezentują przedsiębiorstwa oraz tych będących osobami fizycznymi. Zadbaliśmy także o skalowalność infrastruktury tak, aby nadążała ona za rozwojem serwisu.” - podsumowała Sylwia Ślusarczyk, Project Manager w Conversion.

TME z powodzeniem przeprowadziło migrację z Urchin i Google Analytics do najnowszej wersji Google Universal Analytics. Współpraca z Conversion pomogła w skróceniu czasu całego procesu, odciążeniu działu IT, wykorzystaniu najnowszych funkcjonalności Google Analytics i przeprowadzeniu skrupulatnego audytu poprawności zbierania danych. 

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"