„To najstraszniejszy czas w roku” - zauważa McDonald's w swojej świątecznej kampanii

McDonald’s wprowadza nową kampanię świąteczną, która przewrotnie pokazuje grudniową rzeczywistość. Najnowsza reklama w Holandii powstała z użyciem sztucznej inteligencji.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
„To najstraszniejszy czas w roku” - zauważa McDonald's w swojej świątecznej kampanii
Inna niż wszystkie reklama świąteczna McDonald's

Grudzień zazwyczaj kojarzy się z przyjemnymi kampaniami, podniosłą atmosferą i perfekcyjnie zorganizowanymi świętami. Jednak z najnowszych badań MediaTest wynika, że większość Holendrów woli mieć w tym czasie chwilę tylko dla siebie. McDonald’s postanowił odpowiedzieć na tę potrzebę, tworząc kampanię odwracającą tradycyjne postrzeganie świąt.

Firma zaprezentowała wideo zatytułowane „To najstraszniejszy czas w roku”, które w lekkiej formie pokazuje, jak duży stres i presję odczuwają ludzie w grudniu, a jak daleka od ideału potrafi być codzienność w tym okresie. W reklamie przerobiono kultową piosenkę „It’s the most wonderful time of the year” na wersję przewrotną, co nadaje spotowi humorystyczny ton.

Za kreację spotu odpowiada agencja TBWA\NEBOKO. W produkcji tej po raz pierwszy szeroko wykorzystano sztuczną inteligencję.

Przejaskrawiona, zabawna wersja

– Wszystko zaczęło się od pomysłu przerobienia najbardziej rozpoznawalnej świątecznej melodii – opowiada Darre van Dijk, dyrektor kreatywny TBWA\NEBOKO. Jak dodał, prawa do zmiany tekstu zostały uzyskane, dzięki czemu powstała nowa, zaskakująca wersja piosenki.

Twórcy współpracowali z międzynarodowym zespołem ekspertów AI, a za reżyserię odpowiadało duet MAMA ze Stanów Zjednoczonych. Podkreślają, że to podejście pozwoliło stworzyć spot o wysokich walorach wizualnych i wyjątkowym klimacie, prezentujący scenki z życia Holendrów w przejaskrawionej i zabawnej wersji.

Kampania stanowi uzupełnienie innych grudniowych działań marki. W aplikacji McDonald’s już od 2015 r. pojawia się wirtualny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami, konkursami i specjalnymi akcjami. Marka zwraca w ten sposób uwagę na drobne przyjemności dostępne przez cały miesiąc.

McDonald’s celowo przesuwa punkt ciężkości komunikacji z kilku dni świątecznych na całą grudniową codzienność, by każdy mógł znaleźć w niej coś dla siebie. Marka podkreśla, że nowe podejście ma sprawić, by czas oczekiwania na święta był równie ważny i pozytywny, nie tylko pojedyncze dni.

McDonald's | It's the most terrible time of the year

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Group One stawia na AI. Wojtek Kaźmierczak pokieruje innowacjami

Group One stawia na AI. Wojtek Kaźmierczak pokieruje innowacjami

Radiowa Jedynka z audio serialem o "Znachorze". Premiera w święta

Radiowa Jedynka z audio serialem o "Znachorze". Premiera w święta

Adam Kornacki i Patryk Mikiciuk uniewinnieni od zarzutu gwałtu

Adam Kornacki i Patryk Mikiciuk uniewinnieni od zarzutu gwałtu

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"