W okresie od stycznia do sierpnia br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych wyniosły 5,37 mld zł. Było to 3,7 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Niezmiennie liderem przychodów z reklam wśród rozgłośni radiowych jest RMF FM. Stacja w omawianym okresie zarobiła nieznacznie więcej niż przed rokiem – 1,66 mld zł.Drugie na podium Radio Zet zwiększyło przychody z reklam o 9,4 proc., do 949,6 mln zł, a trzecia na podium radiowa Trójka zmniejszyła je w skali roku o 0,9 proc., do 299,6 mln zł.
Wpływy reklamowe radiowej Jedynki wyniosły 153 mln zł (wzrost o 6,9 proc.), Vox FM - 125,6 mln zł (wzrost o 9,4 proc.), Tok FM – 125,3 mln zł (wzrost o 10,1 proc.), Eski Wrocław – 68,9 mln zł (wzrost o 8,7 proc.).

Mniej na reklamach zarobiły z kolei Eska Warszawa – 73,9 mln zł (spadek o 2,5 proc.), RMF Classic – 65,9 mln zł (spadek o 15,3 proc.) i Eska Poznań – 62 mln zł (spadek o 6,3 proc.).
W omawianym okresie radio było jedynym medium, które w porównaniu z ub.r. zanotowało wzrost wpływów z reklam.











