Kampania społeczna została przygotowana przez francuski urząd bezpieczeństwa drogowego (Sécurité routière). Wskazuje na związek między toksycznymi, umacnianymi stereotypami wzorcami męskości a podejmowaniem ryzyka za kierownicą i apeluje o ostrożność na drogach.
Krótkie nagranie, które trafiło również do sieci, przedstawia mężczyzn zaraz po narodzinach dzieci, ukazując ich jako osoby opiekuńcze i rozsądne. Towarzyszą swoim dzieciom od pierwszych chwil życia, a ojcostwo sprawia im szczerą radość.
Na końcu nagarnia można przeczytać: „Bądź mężczyzną, jakim chcesz być, ale bądź mężczyzną żywym. Na drodze 8 na 10 zgonów to mężczyźni”.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kim-sa-incele ##
Kampania mówi o presji społecznej na mężczyzn
Kampania nakłaniania mężczyzn do opierania się presji społecznej. „Nie musisz podążać za tym, czego ludzie oczekują od mężczyzny” – słychać w nagraniu głos świeżo upieczonego ojca.

„To uderzające, jak pewne stereotypy są uparcie przekazywane z ojca na syna, w tym samochód jako symboliczny obiekt męskości” – stwierdził socjolog Alain Mergier, cytowany przez brytyjski dziennik „Guardian”. „Nie poświęca się temu wiele uwagi, a jednak widzimy daleko idący wpływ na wypadki” – dodał.
Megier zauważył ponadto, że instynkt niektórych kierowców płci męskiej do rywalizacji po wyprzedzeniu przez inny samochód pochodzi z poczucia wśród niektórych, „że męskość musi być broniona, aby nie była postrzegana jako krucha lub bezbronna”.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gillette-pokazuje-ze-meskosc-to-sprzeciw-wobec-seksizmu-i-przemocy-wideo ##
„Ważne w tej kampanii jest to, że nie stygmatyzuje mężczyzn, sugeruje inną wizję mężczyzn i męskości, która nie polega na konfrontacji czy byciu agresywnym, ale na wrażliwości” – zauważył socjolog.

We Francji 78 proc. zabitych w wypadkach drogowych w 2022 roku to mężczyźni. Stanowili oni również 88 proc. młodych kierowców, którzy zginęli w ubiegłym roku na drodze, a także 93 proc. pijanych kierowców biorących udział w wypadkach.











