Top 10 Nielsena wśród platform streamingowych zdominował Netflix

„Awantura” debiutuje na czwartym miejscu badania Nielsena z 962 milionami obejrzanych minut. Inne seriale Netfliksa także znalazły się w rankingu.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Top 10 Nielsena wśród platform streamingowych zdominował Netflix
„Awantura”, Netflix

Czarna komedia Netfliksa pt. „Awantura” zadebiutowała w cotygodniowym rankingu platform streamingowych Nielsena na czwartej pozycji z 962 milionami obejrzanych minut. Pomiar ten został wykonany w okresie oglądalności pomiędzy 3-9 kwietnia, a „Awantura” miała swoją premierę 6 kwietnia, co oznacza, że serial osiągnął tę oglądalność w ciągu pierwszych czterech dni dostępności.

Pierwszy sezon „Awantury” z udziałem Stevena Yeuna i Ali Wong liczy 10 odcinków. Serial był pierwotnie promowany jako komedia, ale amerykański serwis Variety poinformował jako pierwszy, że produkcja Netfliksa będzie walczyć o nagrody Emmy w kategorii seriali limitowanych. Nadal jednak istnieje szansa, że projekt powróci z nową odsłoną, ponieważ twórca Lee Sung Jin powiedział, że ma pomysły aż na trzy sezony.

Kontrowersje

Należy jednak zauważyć, że „Awantura” od czasu premiery została uwikłana w skandal dotyczący Davida Choe, czyli aktora drugiego planu, i historię, którą opowiedział w podcaście z 2014 roku o dopuszczeniu się gwałtu, o którym później on i jego współpracownicy powiedzieli, że był „sfabrykowany”.

„Nocny agent” na czele wyścigu

Na szczycie listy trzeci tydzień z rzędu znalazł się „Nocny agent”, tym razem z 1,9 miliarda obejrzanych minut — nic w tym dziwnego, ponieważ dane Netfliksa pokazują, że dramat szpiegowski jest obecnie piątą najpopularniejszą anglojęzyczną serią platformy. Za nim uplasował się show „Miłość jest ślepa” z 1,2 miliarda obejrzanych minut. Program randkowy Netfliksa dodał trzy kolejne odcinki do swojego czwartego sezonu w oknie oglądania między 3-9 kwietnia, a Nielsen zauważa, że połowa widzów programu to dorośli w przedziale wiekowym 18-34 lata.

Oferta Disney+

„The Mandalorian” zajął trzecie miejsce z nieco ponad miliardem obejrzanych minut – po raz siódmy serial przekroczył tę liczbę. Szósty odcinek sezonu trzeciego zadebiutował między 3-9 kwietnia.

Film Netfliksa „Murder Mystery 2” spędził drugi tydzień na liście Nielsena w Top 10 po debiucie na trzecim miejscu z 1,1 miliarda minut obejrzanych w ciągu pierwszych trzech dni dostępności. W tym tygodniu spadł na piąte miejsce z wciąż imponującymi 871 milionami minut.

Szóste, siódme, ósme i dziewiąte miejsce przypadło odpowiednio następującym tytułom: „Bluey” (737 mln minut), „South Park” (700 mln), „Cocomelon” (683 mln) i „NCIS” (682 mln).

Na dole wykresu drugi tydzień z rzędu znalazł się „Ted Lasso”. W tym tygodniu komedia Apple TV+ była oglądana przez 650 milionów minut, w porównaniu z debiutem sezonu trzeciego z zeszłego tygodnia, który wyniósł 570 milionów.

grafika

Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu